Uznávaná, ale zároveň málo žiadaná britská značka je mnohými považovaná za stratenú. A Jaguar padol aj svojimi predajmi. Stalo sa totiž presne to, čo automobilka avizovala a jej díleri boli z tohto rozhodnutia zúfalí. Došlo ku kompletnému zastaveniu výroby všetkých doterajších modelov a do premiéry prvého vozidla z novej éry, ktorým má byť sériová verzia konceptu Type 00, sa viac ako rok nebude nič diať.
Má táto ikonická britský firma ešte skutočne šancu vstať z popola ako žiadaný luxusný produkt? Alebo sme práve svedkami jej totálneho zániku? Ak sa dnes pozriete na predaje značky Jaguar, sú prakticky na nule. V apríli tohto roka automobilka predala v celej Európe (vrátane Británie, Švajčiarska, Nórska, Islandu a Lichtenštajnska) celkovo 49 áut, čo predstavuje prepad až o 97,5 percenta. O čosi lepšie sú kumulatívne registrácie za prvé štyri mesiace tohto roka, čo predstavuje 2 655 vozidiel a pokles „iba“ o 75,1 percenta.
Ďalej sa to však bude už len zhoršovať, píše TopSpeed.sk. Pochopiteľne, prichádza na rad dopredaj skladových zásob. Jaguar sa aktuálne úplne zastavil a chystá svoje veľké znovuzrodenie, ktoré sa automobilka snažila komunikovať koncom minulého roka v čo možno najkontroverznejšej podobe, aby k sebe bez ohľadu na výsledné reakcie prilákala čo najviac pohľadov.
Výmena agentúry?
Že myšlienka ísť „cez mŕtvoly“ nebol úplne najlepší nápad, pochopili zrejme aj v samotnom Jaguare, keď sa v máji objavili informácie o tom, že chce automobilka po 27 rokoch trvajúcej spolupráce nahradiť reklamnú agentúru Spark44 (dnes súčasť Accenture Song, pozn.red.), ktorá bola za kontroverzný rebranding zodpovedná. Zmluvu s Jaguarom pritom mala podpísanú až do roku 2026.
Zostáva vám 62% na dočítanie.
