Britská automobilka Jaguar je ikonou elegancie a luxusu už takmer storočie, pričom jej autá pod kapotou ukrývali najmä vysokoobjemové spaľovacie motory a ponúkali tiež istý verejný status. Medzi charakteristické črty sa radila aj „skákajúca“ šelma v logu značky, ktorá bola v minulosti vypracovaná aj v podobe nápadnej sošky na kapote áut. Dotvárala celkový dojem, dravosť a predstavovala neustále smerovanie výrobcu vpred.
Skákajúci „Leaper“, ako ho poznáme aj v súčasnosti, sa však v logu Jaguaru objavil až v roku 1982. Hoci prvýkrát sa šelma dostala do podpisu značky už v roku 1957, išlo výhradne o jej hlavu. Za ten čas prešla tradičná britská automobilka dlhou cestou, úspechmi a v posledných rokoch najmä neľahkými obdobiami. Stále si však zachovávala svoju pôvodnú filozofiu, až doteraz, kedy sa takmer od základov mení.
Nedávno obletela svet správa, že výrobca vo veľkom škrtá ponuku svojich aktuálnych modelov a napríklad na domácom trhu už dokonca nepredáva žiadne autá. Nejde však iba o Veľkú Britániu, stopka prichádza pre celé výrobné linky a autá aj v ostatných krajinách, pričom do roku 2026 má značka naplánovanú svoju vlastnú „klinickú smrť“. To všetko berie ako prípravu pred odštartovaním novej elektrickej éry. Na čele s novým logom, novou filozofiou a čisto elektrickými batériovými vozidlami i zákazníkmi.
Zmena identity
Jaguar vraj našiel dieru na trhu a chce byť od roku 2026 producentom mimoriadne luxusných a hlavne výhradne elektrických vozidiel, ktoré budú mať za úlohu konkurovať automobilom značky Porsche či Bentley, s cenovkou od stotisíc eur vyššie. Súčasná prestávka, ktorá odštartovala riskantným zastavením výroby a zmenou identity, má priniesť potrebný odstup od doterajšej produkcie spaľovacích vozidiel a celkovo jednej celej éry, pred začiatkom tej novej – plne elektrickej.
Automobilka k prípravám a ambicióznym plánom pristúpila s takou pompéznosťou, že na sociálnych sieťach dokonca kompletne vymazala svoju doterajšiu históriu. Na Instagrame tak fanúšikovia nenájdu nič z prechádzajúceho obdobia, všetko sa obmedzuje na komunikáciu aktuálneho smerovania a novej identity značky.
Zostáva vám 75% na dočítanie.