Elektromobily to majú aktuálne mimoriadne ťažké a mnohým výrobcom jednoducho nevychádzajú optimistické plány na elektrifikáciu ponuky. Batériové vozidlá sú v pasci, pretože ak ich zákazníci odmietajú, aj keď im štát dáva štedré finančné dotácie, ako potom chcú figurovať na trhu a dosahovať predaje, keď ich pozitívna diskriminácia skončí?
Ide o Spojené štáty, v ktorých došlo v priebehu apríla k citeľnému medziročnému poklesu predajov batériových vozidiel, a to aj napriek stále platnému federálnemu kreditu vo výške 7 500 dolárov (v prepočte zhruba šesť a pol tisíc eur). Ak ste práve v duchu mávli rukou nad tým, že vás Amerika nezaujíma a o trhu s elektromobilmi si rozhodneme sami, prípadne s asistenciou Číny, nemáte tak úplne pravdu.
Spojené štáty sú totiž stále druhým najväčším trhom s osobnými automobilmi na svete a automobilky (hlavne teda tie európske), často prispôsobujú svoju produkciu aj vkusu tamojších zákazníkov. Nemenej dôležitým detailom je fakt, že zatiaľ čo z Číny sú európske značky nemilosrdne vytláčané dopytom motoristov po domácich autách, v USA sa im stále relatívne darí.
A ak potom severoamerická klientela začne tlačiť na pílu, pocítime to v globále aj u nás, píše TopSpeed.sk. V rámci úvodu sa sluší dodať, že aj čínski vodiči stále častejšie objavujú kúzlo plug-in hybridov, firmy sa im prispôsobujú, takže Európa v zásade ostáva posledným „skostnateným“ byrokratickým ostrovom, ktorý je presvedčený o tom, že planétu zachránia len a výhradne baterkami.
Zostáva vám 60% na dočítanie.