StoryEditor

Česká ulička do Indie. Novú urastenú Škodu Slaviu sme preskúmali skrz naskrz

18.11.2021, 10:14
Túto škodovku na českých či slovenských cestách asi nikdy nestretneme. Atraktívna novinka však môže byť platným krokom vpred pre ofenzívu na neznámych ihriskách.

Futbalovému poteru to vysvetľujú takto: „Keď nelieta hráč, musí lietať loptu.“ Česká ulička je vo svetových slovníkoch futbalovej latinčiny. Múdra prihrávka po zemi prejde medzi súpermi na spoluhráčov. Vyžaduje si to prehľad a schopnosť improvizácie, prihrávka je vždy rýchlejšia ako nohy. Meno Slavia tak možno táto škodovka nedostala náhodou, píše iDNES.cz.

Na zložitý indický trh sa tiež musí fištrónom, improvizáciou a nečakanými riešeniami. Snáď aj preto dostala česká značka Škoda Auto, ktorá chvíľami dodnes doháňa k zúrivosti nemecké vedenie „českými riešeniami“ mnohých problémov, s ktorými si teutonské procesy korporácie neporadia, na starosti indický trh.

​Zaskóruje horúca škodovácka novinka „českou uličkou“ v miliardovej krajine, ktorej už 15 rokov svetové automobilky veštia obrovský potenciál? Volá sa Slavia, avšak rovnako tak by mohla baviť sparťanov, bohemákov i baníkovcov.

Hlavný je efekt

Už na pohľadu je to veľké auto. Silueta je ladná, hlavne zadné partie vyzerajú skvele, predok je možno guľatejší ako zvyšok auta, možno by mohol byť ňufák o pár centimetrov dlhší, potom by boli proporcie o čosi vyváženejšie. Technickú príslušnosť k malým autám prezrádzajú malé a do podbehov zapadnuté kolesá.

Práve kvôli nim z niektorých pohľadov divákovi príde, že na celku niečo nesedí. Taký je indický motorizmus, jednoduchý, hrajúci na efekt a pasúci po priestore, ako auto jazdí, je vlastne vo výsledku skoro jedno, hlavne aby malo vychytaný infotainment s pripojením k telefónu, na internet a wi-fi. V tom je indické publikum nekompromisné.

A tak sa nám možno nezdalo, že tablet uprostred prístrojovky pri prvom letmom zoznámení na tých pár dotykov funguje rýchlejšie ako v európskych škodovkách. Aj grafika, pravda jednoduchšia, je nejako prehľadnejšia. Základná obrazovka infotainmentu je sedempalcová, väčšia 10-palcová zvláda aj viacdotykové ovládanie podobne ako mobilný telefón.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 04 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 05 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 10:02