Po základných zážihových verziách a Turbo verzii prichádza do ponuky však aj Porsche Cayenne hybrid. Trojlitrový vidlicový šesťvalec skombinovali s elektromotorom a celkový systémový výkon je teraz na úrovni až 340 kW (462 koní).
Kauza Dieselgate a nová emisná norma spravila škrt cez rozpočet veľkému množstvu výrobcov. Obzvlášť zážihové motory začali byť ohrozeným druhom, aspoň kým im nepridajú filter pevných častíc.
Porsche sa však rozhodlo, že naopak vznetové motory zo svojho portfólia jednoducho vyradí, v blízkej budúcnosti zatiaľ ani neplánuje ich návrat. Na zaplátanie diery po vznetových modeloch Porsche upriamuje pozornosť najmä na hybridné systémy.
Tretia generácia Porsche Cayenne preto prichádza s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá kombinuje trojlitrový vidlicový zážihový šesťvalec s 250 kW (340 koní) s elektromotorom (100 kW - 136 koní). Spolu ponúknu systémový výkon 340 kW (462 koní). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.
Maximálna rýchlosť končí na cifre 253 kilometrov za hodinu a automobil zrýchli na 100 kilometrov za hodinu za rovných päť sekúnd. Na výlučne elektrický režim dokáže prejsť v najlepších podmienkach zhruba 44 kilometrov a „rozbehnúť“ sa dokáže na rýchlosť 135 kilometrov za hodinu.
Kapacita akumulátora je potom 14,1 kWh a je samozrejme chladený kvapalinou. Štandardná nabíjačka s 3,6 kW nabije akumulátor na hodnotu sto percent za 7,8 hodiny, silnejšia 7,2 kW nabíjačka za 2,3 hodiny.
Výhodou hybridu je napríklad funkcia klimatizácie aj pri vypnutom spaľovacom motore. Spolu s predajom hybridného Cayenne prichádza do ponuky aj head-up displej, ktorý doteraz v ponuke chýbal.
Štart predaja naplánovali už na koniec tohto mesiaca, v Nemecku je následne stanovená základná cena na bezmála 90-tisíc eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.