Automobilka Citroën pre rokmi pôsobila na trhu taktiež s modelom C5, hoci vtedy nešlo o SUV ako dnes. Doba je však iná a je potrebné sa prispôsobovať trendom. Po roku od premiéry čínskej verzie sa dostáva nové pohodlné SUV aj do Európy. Novinka bola nedávno odhalená priamo v domovskom Paríži.
Dizajn vychádza zo súčasného jazyka značky, pričom nový model C5 Aircross prebral napríklad "vankúše" Airbump osadené na spodných bočných častiach, podobne ako tomu je pri C4 Cactuse.
Celkovo už auto nepôsobí až tak "svojsky" a vzhľad nového prírastku hodnotíme naozaj kladne. Zaujímavá je napríklad grafika zadných svetlometov, či optické prepojenie okien spolu so stĺpikmi.
Po novom modeli C4 Cactus je Citroën C5 aj druhým autom z ponuky značky v Európe, ktoré dostalo unikátne tlmiče s označením Progressive Hydraulic Cusions. Samotná automobilka označuje použitie tohto riešenia jednoducho - magic carpet ride (jazda ako na lietajúcom koberci).
Vysokú mieru komfortu majú podporovať aj nové sedadlá Active Comfort Seats, ktoré by mali prinášať efekt sedenia ako v kresle - využívajú totiž hneď niekoľko rôznych druhov peny.
Zadné sedadlá sú následne v podstate rozdelené na tri samostatné časti s rovnakou šírkou. Na výber je pritom päť rôznych farebných prevedení interiéru a 30 kombinácii v prípade exteriéru.
Určite poteší aj naozaj bohatý batožinový priestor s objemom 570 až 720 litrov, ktorý si sklopením zadných sedadiel viete rozšíriť až na 1 630 litrov.
V strede palubnej dosky nájdeme následne osem-palcový dotykový displej infotainmentu a pred vodičom bude môcť zaujať svoje miesto aj 12,3-palcový displej prístrojového štítu.
Nechýbajú moderné bezpečnostné a asistenčné systémy ako napríklad adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, automatické brzdenie a mnoho ďalšieho.
Pod kapotou bude môcť byť uložený benzínový agregát PureTech s výkonom 130 koní a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, prípadne motor s výkonom 180 koní a automatickou osem-stupňovou prevodovkou.
Naftové zastúpenie je v podaní motora BlueHDi s výkonom 130 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou či osem-stupňovým automatom. Výhradne s automatickou prevodovkou následne dostane agregát s výkonom 180 koní, no ani v jednom prípade (benzín/diesel) nie je k dispozícii pohon všetkých kolies.
Do ponuky pribudne pravdepodobne budúci rok aj plug-in hybridná verzia modelu C5 Aircross ponúkajúca odhadovaný dojazd na jedno nabitie 60 kilometrov. Pôjde zároveň o vôbec prvý hybridný Citroën.