Zakryjete pravý zadný parkovací senzor a následne dáte ruky rýchlo preč. "Keď máte kľúč od auta vybaveného bezkľúčovým odomykaním vozidla vo vrecku, auto sa otvorí a vyklopia sa piate dvere," opisuje slovenský čitateľ iDnes.cz, ktorý náhodou odhalil skrytú funkciu na svojom Seate Ateca a chce zostať v anonymite.
Túto podivnosť reklamoval dvakrát v servise, ten auto avšak vrátil s tým, že to isté robia všetky tieto autá, teda Karoq s Atecou.
Takto netradične možno otvoriť autá s takzvaným virtuálnym pedálom, u ktorých odomknete a otvoríte veko kufra tým, že mávnete špičkou nohy pod zadným nárazníkom.
Čitateľovi iDnes.cz servis odpovedal, že sa jedná o vlastnosť vozidla, nie chybu. Nemenovaný díler Škody túto funkciu skúsil po oslovení redakcie vyvolať tiež pri modeli Karoq a kufor sa otvoriť podarilo. Rovnako tak samotnej automobilke, ktorá teraz skúma, kde je chyba.
Toto neštandardné správanie vozidla pravdepodobne spôsobuje umiestnenie káblového zväzku v priestore za nárazníkom. Štěpán Řehák, hovorca českej Škody Auto, tvrdí, že sa táto funkcia objavuje iba u malého počtu vozidiel Karoq a prebieha analýza vozidla.
"Nejedná sa o funkciu, ktorá by mala vplyv na bezpečnosť a funguje, len keď je majiteľ vozidla s kľúčom v bezprostrednej blízkosti," komentuje Řehák pre iDnes.cz. Keď pôvod nechcenej funkcie áut odhalia, dajú všetko do poriadku.
Podľa nepotvrdených informácií redakcie iDnes.cz ide skôr o konštrukčnú chybu: pod zadným nárazníkom majú byť umiestnené dve riadiace jednotky - jedna pre parkovací senzor a druhá pre virtuálny pedál, ktoré sa spolu "dohadujú".
Jednotky sa potrebujú navzájom "odtieniť", ale v priestore pod nárazníkom je tam na takú úpravu málo priestoru.
Ako informuje slovenské zastúpenie automobilky Seat: "Po obdržaní tejto informácie sme túto "funkciu" testovali na viacerých vozidlách Seat Ateca vybavených systémom automatického otvárania batožinového priestoru a táto skutočnosť sa ani v jednom prípade nepotvrdila."