StoryEditor

Hyundai má kladivo na športovú Hondu. K dispozícii bude už čoskoro

04.10.2018, 12:15
Písmená M a N sú si také blízke. Keď sa tak pozrieme na písmeno N, je to v podstate také polovičné M. Kam týmto nezmyselným porovnaním vlastne smerujeme? K hothatchu, ktorého sa bojí už aj slávny Civic Type R.

Skutočne, v posledných dňoch je meno i30N až príliš často skloňované. „Žiaľ“, nič sa nedá robiť s tým, že divízia Hyundai N ide aktuálne veľmi rýchlo vpred.

Predstavili totiž len nedávno praktický model i30 Fastback N a na slovenskom ohruhu Slovakiaring sa konal tiež prvý Československý zraz majiteľov tcýhto ostrých modelov i30 N. No v súčasnosti sme na Parížskom autosalóne spoznali aj ďalšieho nového kráľa.

​Hothatch s naozaj veľkým H, ktorý rieši nedokonalosti klasického "N-ka". Podobne, ako to robí BMW s dodatočnými M Performance dielmi, pridal aj Hyundai svojmu športovému hatchbacku potrebné chýbajúce korenie.

Predsa len treba uznať, že klasické "N-ko" vyzerá pomerne decentne až obyčajne. Dúfajme len, že N Option diely nebudú stáť podobné čiastky, ako si pýta automobilka BMW. Mieru prispôsobenia a dodatočného továrenského tuningu odhaľuje najnovšie koncept Hyundai i30 N Option, ktorý budúcu ponuku ukazuje v plnej kráse.

Hyundai i30 N Option ukazuje, čo od tých dielov budeme môcť očakávať. Kompletne predstavené by mali byť diely v blízkej budúcnosti, takže sa musíme zatiaľ spoľahnúť iba na to, čo vidíme.

V prednej časti upúta nová predná karbónová kapota s výduchmi a predný podnárazník. Nové sú tiež chrómové 20-palcové disky obuté do semislikových pneumatík a masívne brzdové kotúče. Bočné prahy sú teraz takisto agresívnejšie a celému autu dominuje masívne zadné strešné krídlo.

Hneď pod ním vidíme upravený difúzor a až štvoricu výfukov, ktorých zvuk bude nepochybne veľmi jedinečný. Na to, aký orchester poskytnú, si však ešte budeme musieť počkať. Za zmienku stojí aj farebná personalizácia, ako napríklad farebné detaily na N Option prvkoch, alebo rovno veľký polep N na dverách.

​Priam zásadnej zmeny sa dočkal aj interiér. Už žiadne obyčajné plasty, ale poctivý karbón a alcantara takmer všade, kam sa pozriete. Sedadlá sú následne ako vystrihnuté z pretekárskeho špeciálu TCR a spolu s celokovovou hlavicou radiacej páky iba dotvárajú celkový dojem pretekárskeho auta.

Bude to teda jasná voľba pre mladých a benzín milujúcich zákazníkov. Zmien pod kapotou sa však zrejme nedočkáme, novinka bude teda konkurovať ostrej Honde Civic Type R len po vizuálnej stránke. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 12:14