Aktuálne prebieha veľká obmena klasických analógových budíkov v nových automobiloch za pokročilejšie digitálne prevedenia. Tie ponúkajú omnoho viac možností zobrazenia, či už sú to podrobné údaje o jazde, alebo napríklad trasa navigácie.
Táto „vychytávka“, ktorú do povedomia dostala najmä značka Audi so svojím digitálnym prístrojovým štítom Virtual Cockpit, sa dnes už dostáva do čoraz väčšieho počtu áut.
Všetky doterajšie digitálne budíky sú v klasickom 2D zobrazení. Vieme, hovoríte si, že na 2D budíkoch nie je nič zlé. Avšak to sme si predsa mohli povedať aj pri starých analógových budíkoch. Technológie však napredujú a luxusná divízia značky Hyundai, Genesis, má novinku.
Jedinečné riešenie
Predstavili 3D prístrojový panel, ktorý čaká debut na domácom kórejskom trhu už v roku 2019. Ako vôbec prvé auto na svete ho bude ponúkať konkurent BMW radu 3 a spomínaný Genesis G70.
Obrazovka má uhlopriečku 12,3 palca a využíva technológiu snímania očí vodiča. Využíva priestorové – stereoskopické videnie, vďaka ktorému má vodič pocit, že vidí informácie 3D bez toho, aby musel nosiť špeciálne okuliare, alebo bez potreby niekoľkých obrazoviek. Túto ilúziu budete môcť vidieť hneď v troch rôznych štýloch zobrazenia – Modern, Space a Edge.
Ďalej bude možné meniť zobrazované informácie a farebný podtón na základe zvoleného jazdného režimu (Eco, Comfort, Sport, Smart a Custom). Displej ponúkne taktiež informácie o preťaženiach v zákrute a pre skutočných nadšencov aj stopovanie času na kolo.
Budúcnosť, alebo drahý „bolehlav“?
Čuduj sa svete, nemusí to byť vôbec zbytočný doplnok, keďže najsilnejšia verzia modelu Genesis G70 ponúkne 3,3-litrový šesťvalec twin turbo s maximálnym výkonom 272 kW (370 koní) a krútiacim momentom 510 Nm. V ponuke pre typ G70 nájdeme aj dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 185 kW (252 koní), prípadne 188 kW (255 koní) v rámci balíka Sport.
Krútiaci moment je v oboch prípadoch na rovnakej úrovni – 353 Nm. V ponuke je aj turbodiesel s objemom 2,2 litra, ktorý disponuje výkonom 149 kW (202 koní) a krútiacim momentom 441 Nm. Ak by vám 3D zobrazenie vyslovene pilo krv, dá sa, samozrejme, vypnúť. Určite by bolo vhodné, ak sa bude dať táto funkcia vyskúšať v dílerstvách.
Veď si predstavte situáciu, že si kúpite G70 s 3D kokpitom, pretože chcete mať auto plné najmodernejších riešení. Lenže zaplatíte za túto príplatkovú výbavu aj niekoľko tisíc eur a po prvých kilometroch zistíte, že vám je z tohto zobrazenia zle a bola to „zbytočná“ investícia.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.