Gigant Volkswagen má vo svojom portfóliu naozaj veľké množstvo modelov a aby toho nebolo málo, pribudne k nim ďalší. Automobilka totiž predstavila svoj najnovší koncept budúceho globálneho pick-upu s kompaktnými rozmermi.
Jeho hlavným zameraním však nebude terén, ale skôr jazdenie po meste, pláži či miernom teréne. Avšak pekne po poriadku - značka osadila štúdiu VW Tarok na modulárnu platformu MQB, čiže ide o akési spojenie športovo-úžitkového modelu a pick-upu.
Skromnejším rozmerom, než je tomu v prípade Volkswagenu Amarok, sekunduje štýlový dizajn so štvordverovou karosériou. Auto už na pohľad zrejme nebude schopné podávať výkony väčšieho brata, no prináša výhody crossoverov do mesta - menšie rozmery, jednoduchšie ovládanie a parkovanie, civilnejší vzhľad.
Aj napriek tomu však bude svojou dĺžkou dosahovať päť metrov (o približne 250 milimetrov menej než v prípade Amaroku).
Predná časť nadvädzuje na nový dizajnový jazyk značky, no ako je tomu pri konceptoch zvykom, LED svietenie je potiahnuté po celej šírke masky chladiča či okolo nižšie osadených otvorov pre prívod vzduchu. Pozornosť priťahuje aj doplnok v podobe nápisu Tarok na nárazníku.
Praktická zadná časť
Po C-stĺpik auto vyzerá ako klasické malé SUV či crossover, avšak smerom k zadnej časti už nastáva zmena v podobe ložnej plochy. Tá ponúka priestor s dĺžkou 1 206 milimetrov a zaujímavá je tiež možnosť prepojiť vonkajšiu časť s vnútornou, vďaka čomu získate až 1 861 milimetrov dlhý priestor pre náklad.
Maximálna dĺžka je však 2 775 milimetrov, ktorú dosiahnete úplným sklopením operadiel zadných sedadiel a tiež otvorením koncových dverí pick-up. Novinka má nosnosť jednu tonu, takže nejde o žiadneho slabocha, no stále bude zastupovať ťažké pracovné nasadenie najmä Amarok.
V interiéri už vládnu známe riešenia z ostatných športovo-úžitkových vozidiel značky Volkswagen. Pred vodičom bude možné mať prispôsobiteľný digitálny prístrojový štít a hneď vedľa dotykový displej infotainmentu, pričom sú oba opticky spojené do jedného prvku.
Zdá sa, že taktiež ovládanie klimatizácie bude riešené pomocou dotykovej obrazovky. V stredovom tuneli sú následne známe tlačidlá ovládania pohonu a tiež otočný volič jazdných režimov.
Video z premiéry konceptu Tarok si môžete pozrieť nižšie:
Zaujímavé motorizácie
Že sa koncept, respektíve budúci model značky, zameria skôr na jemnejšie zaobchádzanie, potvrdzuje aj osadený motor. Malo by ísť (zatiaľ) o benzínový štvorvalec TSI s objemom 1,4-litra a výkonom 110 kW (150 koní). Keďže novinka má namierené najmä do Brazílie, agregát môže spaľovať zmes benzínu a etanolu (E22) alebo tiež čistý etanol (E100).
Vieme si však len ťažko predstaviť, ako bude schopná spomínaná motorizácia rozhýbať plne naložený kolos. Spolupracuje s automatickou šesťstupňovou prevodovkou a ponúka pohon všetkých kolies 4Motion. Pribudnúť by mala aj možnosť osadenia dvojlitrového naftového TDI motora, no s rovnakými výkonovými parametrami.
Zatiaľ nie je jasné, kam až sa Volkswagen Tarok dostane. Jeho hlavným cieľom je nepochybne Brazília, no nie je vylúčený ani jeho následný príchod do Európy. Automobilka neposkytla v tomto smere žiadne ďalšie informácie. Premiéra konceptu prebehla na aktuálne prebiehajúcom autosalóne v Sao Paule.