Koenigsegg (Ilustračná snímka)
StoryEditor

Švédi chystajú "dostupný" automobil. Má konkurovať Tesle a štartovať na alkohol

04.02.2019, 12:17
Exkluzívna švédska automobilka sa namiesto plnej elektrifikácie zameria na spaľovací motor, ktorý "vyšťaví" v pripravovanom hybride.

Koenigsegg chce rásť. Už čoskoro predstaví pre niekoho možno menej známa značka úplne nový superšportový automobil, ktorý má k značke prilákať nových zákazníkov. Konkurovať ním chce aj známemu americkému výrobcovi elektromobilov - Tesle a jej modelu Roadster 2.

Nebude to však nástupca modelu Agera RS ani iný variant Regery, pôjde o úplne nové auto, ktoré bude v hierarchii pod nimi. Novinku budú stále skladať ručne, no produkciu chcú zvýšiť zo súčasných 20 áut ročne na stovky. Zároveň bude „dostupnejší“ ako súčasné kúsky, hovorí sa o cenovke "len" milión eur.

„Hľadáme spôsob, ako rozšíriť našu ponuku. Značka už značne prerástla naše kapacity,“ povedal Christian von Keonigsegg. „Máme dodaciu dobu niekoľko rokov na hypercary, ktoré robíme dnes. Ale myslíme si, že ak by sme vyrábali super exkluzívny automobil za trochu nižšiu cenu, mohli by sme ich vyrábať stovky.“

Krokom dopredu má byť spolupráca s NEVS, National Electric Vehicle Sweden, špecialistom na ekologické technológie a vlastníkom pozostatkov z automobilky SAAB.

„Našou ambíciu je postaviť kompletne CO2 neutrálne auto,“ hovorí Keonigsegg. Bude to kombinácia technológie freevalve, ktorá nepotrebuje vačkové hriadele a elektrifikácie.

„S technológiou freevalve dokážeme urobiť studený štart na čistý alkohol až do -30 stupňov Celzia, nepotrebujeme na to fosílne palivá. Myšlienka je dokázať svetu, že aj spaľovací motor môže byť CO2 neutrálny.“

Christian von Koenigsegg sa už predtým vyjadril, že zo spaľovacieho motora chce vytlačiť aj to posledné zrnko efektivity skôr, ako ho hodí cez palubu. Model  má pritom zrýchliť z nuly až na 400 kilometrov za hodinu už za neskutočných 14 sekúnd.

„Dokážete si predstaviť, že Tesla vyrobí polovicu batérií na celom svete a to vystačí len na 300-tisíc áut? Potom príde Volkswagen, ktorý chce byť kompletne elektrický, BMW tiež, to sú milióny áut. Je jednoduché spočítať si, že čoskoro bude nedostatok batérií. Myslím, že mať menšie batérie v kombinácii s CO2 neutrálnym spaľovacím motorom je veľmi lákavé, nie veľmi ťažké a športové riešenie pre športové auto.“

Zakladateľ značky tiež podotkol, že nový superšportový automobil bude vizuálne stále zapadať do portfólia Keonigsegg, ale zároveň bude trochu iný ako súčasné modely.

Nebude kanibalizovať na Agere RS alebo Regere. „Bude to iné množstvo, iný segment áut, vidíme dieru na trhu,“ dodal Koenigsegg. Dieru na trhu však ďalej nepriblížil, no pripravovaný model vraj bude extrémne športový a mal by byť hotový už v roku 2020.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 22:08