Automobilka Ford predstaví na holanskom podujatí „Go Further“ významné novinky z oblasti elektrifikácie, úžitkových vozidiel a SUV ako súčasť vízie spoločnosti pre novú éru mobility. Už budúci rok prídu na trh nové mild hybridné modely Fiesta a Focus EcoBoost s palubným napätím 48 voltov.
Americká značka tak bude ponúkať jeden z najkomplexnejších radov vozidiel a zároveň výhody elektrifikácie prinesie väčšiemu počtu spotrebiteľov s prijateľnou cenou.
Takto vyzerá nová súčasná generácia Fordu Focus (zatiaľ) so spaľovacím motorom:
„Naše nové modely Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sú príkladom záväzku spoločnosti Ford priniesť našim zákazníkom nové, ekologickejšie vozidlá, sofistikované technológie a hodnotné služby. V Amsterdame predstavíme budúci týždeň aj mnoho ďalších príkladov,“ povedal Steven Armstrong, viceprezident skupiny pre Európu, Blízky východ a Afriku.
„Vyvinuli sme všetko úsilie, aby sme pre dva z našich najobľúbenejších modelov vyvinuli mild hybridné pohonné jednotky, s ktorými zákazníci ušetria peniaze a zároveň zostanú verné filozofii zábavnej jazdy s vozidlami značky Ford,“ dodal Armstrong.
Hybridná Fiesta i Focus
Pripravovaná Fiesta EcoBoost Hybrid a tiež väčší model Focus EcoBoost Hybrid budú vybavené sofistikovanou mild-hybridnou architektúrou, prispôsobenou pre zníženie spotreby paliva a zároveň zvýraznenie zážitku z jazdy.
Integrovaný tu je štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG), ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje následnú rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži taktiež na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora vozidla.
Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s osadeným trojvalcovým 1,0-litrovým spaľovacím motorom EcoBoost a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.
Krútiaci moment elektromotora pomáha dosahovať presvedčivejší a citlivejší výkon, najmä pri nižších otáčkach motora pre flexibilnejší zážitok z jazdy. Systém BISG umožnil konštruktérom zvýšiť výkon litrového motora pomocou väčšieho turbodúchadla, a to aj vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla.
„Náš 1,0-litrový motor EcoBoost už dokázal, že úspornosť a výkon môžu ísť ruka v ruke. Naša technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje tieto vlastnosti ešte viac,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby.
Každý model elektrifikovaný
Okrem modelov Fiesta či Focus EcoBoost Hybrid sa tento rok predstavilo svetu aj nové praktické kombi Mondeo Hybrid s plnehybridnou architektúrou, ktorá zaisťuje pôžitok z kultivovanej benzínovo – elektrickej jazdy ako alternatíva k vznetovým motorom. Kombi Mondeo Hybrid je jediným plnehybridným modelom kombi v segmente veľkých rodinných automobilov.
Ford však predstavuje aj mild hybridné riešenia pohonných jednotiek s cieľom zmenšiť spotrebu paliva dvojtonových obľúbených dodávok Transit a Transit Custom a osem/deväťmiestneho mikrobusu Tourneo Custom, ktorý sa začne predávať ešte tento rok.
Automobilka na začiatku tohto roka oznámila, že každý z modelov, ktorý predstaví po uvedení nového modelu Focus, bude k dispozícii minimálne v jednej elektrifikovanej verzii.
To platí ako pre nové modely, tak aj pre nové verzie existujúcich vozidiel. Od Fiesty až po Transit – v ponuke bude buď mild hybridná, plne hybridná a plug-in hybridná verzia alebo čistý elektromobil.