StoryEditor

Prichádza revolučný systém. Vďaka nemu si už neoškriete kolesá na aute

15.05.2019, 11:10
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Britská automobilka prináša so svojou novinkou na trh aj skutočne nápomocnú technológiu - môžete dať zbohom oškretým diskom od vysokých obrubníkov.

Kolesá robili a vždy budú robiť auto, veď čím väčšie, tým je auto štýlovejšie a krajšie. Samozrejme, ak majú správny dizajn, ktorý sa k vozidlu celkovo hodí. Za dve desaťročia to v oblasti veľkosti diskov a aj samotných kolies zásadne poskočilo. Kedysi pred pol storočím bolo bežné mať na autách kolesá s priemerom diskov 12 až 14 palcov.

Priemery 16 až 17 palcov patrili tým najdrahším a najšportovejším autám tej doby. A aká je situácia dnes? Základné bežné ľudové verzie áut sotva začnú na menších diskoch než 16 palcov, obutie 17- a 18-palcových diskov kolies je pre väčšinu áut súčasný štandard a nejedno auto má v ponuke 20 a viac palcové disky. Oškreté disky však neboli nikdy väčšou témou ako práve dnes.

Čím väčší je na disky "dizajnový" dôraz, tým viac záleží na tom, aby skutočne dobre vyzerali. No o to viac sú zároveň citlivé na zlé zaobchádzanie a rôzne prekážky na cestách. Človeka vie doslova rozhodiť, keď si na aute pekné disky oškrie - najčastejšie teda o vyšší obrubník.

Vďaka revolučnej technológii, ktorá prichádza s novým modelom Range Rover Evoque druhej generácie, sa to už stať nemusí. Britská značka totiž prináša riešenie upreného pohľadu priamo pred predné kolesá, ktorý je vhodný nielen pre terén (primárne navrhnutý) a nečakané prekážky, ale taktiež pre mestskú džungľu.

V tej sa totiž bude Evoque pohybovať pravdepodobne ešte častejšie, než v ťažšom teréne mimo asfaltových ciest. Opäť jedno z geniálnych riešení, ktoré tu mohlo byť už aj desaťročie, no prichádza až teraz. Ide totiž o prenos obrazu prednej kamery na displej do interiéru samotného auta.

Najprv sa tento nápad objavil na štúdii s názvom Discovery Vision ešte v roku 2014. Na to, o aké jednoduché a technologicky nenáročné riešenie ide, je ozaj prekvapivé, že sme na to museli čakať až celých päť rokov. Na druhej strane, žiadnej inej značke toto riešenie zatiaľ ani nenapadlo. Pritom je doslova geniálne a mnohým uľahčí dennodenné starosti pri parkovaní.

​Funkcia pôvodne určená pre terén, ktorá má vodičovi umožniť vidieť priamo pred auto v neprehľadných prekážkach či strmých stúpaniach, bude nakoniec oveľa užitočnejšia práve v preplnenom veľkomeste.

Funkcia sa volá Ground View a vďaka nej bude najprv práve na Range Rover Evoque II možné si disky veľmi jednoducho ochrániť, pretože na monitore uvidíte presne, ako sa voči prekážkam nachádzajú. Systém funguje do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu a pokrýva priestor 15 metrov pred autom v šírke 8,5 metra.

Obraz skladajú celkom tri kamery, dve vo vonkajších zrkadlách a jedna vpredu pod maskou skolená prudko dole. Funguje teda obdobne, ako cúvacia kamera vzadu. Funkcia Clearsight Ground View je za príplatok cca 570 eur k dispozícii pre všetky úrovne výbavy nového Range Rover Evoque II.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 03 - Modified: 2024-12-20 10:31:11 - Feat.: - Title: Šutaj Eštok odštartoval kontroverzný projekt na školách 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. december 2024 18:23