Talianska automobilka Ferrari vo štvrtok večer 14. novembra 2019 predstavila nové a dlho očakávané kupé s označením Roma. Jeho cieľom je prilákať kupcov, ktorých fascinujú športové autá s čiernym žrebcom na kapote.
"Veríme, že prilákame podstatný počet nových zákazníkov značky Ferrari," povedal marketingový riaditeľ Enrico Galliera. Ferrari Roma je v poradí už piaty model, ktorý výrobca predstavil tento rok, a zároveň je jedným z 15 modelov plánovaných do roka 2020 v rámci ambicióznej modernizácie ponuky značky.
Podľa Gallieru je model Roma určený "pre ľudí, ktorí by radi jazdili na športovom aute alebo aj na Ferrari, ale trochu majú z Ferrari a športových áut obavy".
Roma spolu s modelom SF90 Stradale - prvým sériovým plug-in hybridom značky Ferrari - predstavuje úplne nový druh ponuky. SF90 Stradale má aj napriek novým technológiám osloviť fanúšikov tradičného Ferrari, ktorí "hľadajú maximálny výkon bez kompromisov", povedal Galliera.
Pod kapotou je ukrytý 3,9 litrový V8 motor, ktorý dosahuje výkon 456 kW (612 koní) a poskytne krútiaci moment na úrovni 760 Nm. Ten spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je známa z modelu SF90 Stradale.
Pohotovostná hmotnosť tejto novinky je však len 1 472 kilogramov a aj vďaka tomu dokáže zvládať šprint z nuly na stovku za 3,4 sekundy. Na 200 kilometrov za hodinu sa stihne rozbehnúť už za 9,3 sekundy a maximálna rýchlosť je vraj vyššia ako 320 kilometrov za hodinu.
Automobilka je totiž ešte pomerne skúpa na detailné informácie. Cena by sa však mala pohybovať od sumy 200-tisíc eur a prvé dodávky sa očakávajú v lete budúceho roka.
Nový model nadväzuje na ikonické modely Ferrari zo 60. rokov minulého storočia a kombinuje luxus, komfort a športové jazdné vlastnosti Ferrari vlastné.
Má dve malé zadné sedadlá pre ľudí alebo skôr batožinu, predné sedadlá uzatvoria vodiča a spolujazdca do ich vlastných "kokpitov" s najmodernejšími digitálnymi displejmi. Medzi sebou majú potom výrazný stredový tunel.
Nová Roma narazí na tvrdú konkurenciu v podobe Porsche 911, Aston Martin DB11 či McLaren GT. Podľa redaktora britského časopisu Car Bena Millera bude najväčším konkurentom práve McLaren GT, hoci Roma má oveľa vyššiu cenu než ostatné modely v tomto segmente.