Model Civic nepochybne patrí k ikonickým vozidlám automobilky Honda, veď jeho výroba odštartovala prvou generáciou ešte v roku 1973 a úspešne pokračuje vo svojej šnúre úspechov dodnes.
V roku 2001 sa pritom z malého automobilu stalo vozidlo nižšej strednej triedy, za dlhé roky pôsobenia prešlo množstvom užitočných vizuálnych i technickým zmien a aktuálne sa po zhruba štyroch rokoch existencie desiatej generácie začína hlásiť o slovo tá jedenásta.
Presnejšie ide iba o prototyp jedenástej generácie Civicu a to konkrétne v karosárskom vyhotovení sedan. Hoci aj podľa slov značky ide iba o koncept, sériová verzia sa nemusí príliš odlišovať.
Ani na pohľad nie je vidieť žiadne uletené výstrelky, ktoré by sa do výroby nemohli z nejakého dôvodu dostať. Očakávať teda môžeme, že zhoda bude viac než 90 percentná a upravené budú iba detaily.
Vizuálne odhalenie prototypu dáva jasne vedieť, že Honda pôjde s modelom Civic konzervatívnou cestou. Oproti aktuálnej desiatej generácii je to poriadna zmena, keď sa zo šialene tvarovaného dynamického vozidla stáva zaoblený elegán.
Hoci ide o prevedenie sedan, ktoré na nás dnes nepôsobí proporciami príliš vyvážene, nová generácia by to mohla podľa snímok napraviť. A to veľmi pekne.
Jasná podobnosť je tu aj s väčším súrodencom Accord, ktorý sa však v Európe nepredáva. Bližšie technické špecifikácie zatiaľ Japonci prísne taja, avšak verejnosti poskytli okrem predstavenia exteriéru i skicu kabíny. Aj tu pôjde nová generácia cestou umiernenosti a konzervatívnejších riešení.
Oproti technológiami nabitej elektrickej Honde e zameranej na mladú klientelu môžeme očakávať skôr jemné riešenia. Palubnú dosku neobohacuje množstvo displejov, ale iba dve obrazovky a výrazný horizontálny prvok zrejme predstavujúci výduchy klimatizácie.
Centrálnu časť palubnej dosky zdobí dotykový displej infotainmentu s novým systémom, ktorý by konečne riešil veľký problém súčasného Civicu - ten mal totiž infotainment už poriadne zastaralý, pomalý a neprehľadný.
Značka tiež avizuje, že Civic dostane aj niekoľko nových aktívnych i pasívnych bezpečnostných systémov, napríklad vzduchový vankúš.
Novinka bude síce uvedená najskôr v prevedení sedan na americký trh a to už niekedy v prvej polovici budúceho roka, avšak očakáva sa aj jej príchod do Európy spolu s prevedením hatchback. Chýbať by v ponuke následne nemala vrcholná verzia Type R či hybrid. Na ďalšie podrobnosti si ešte budeme musieť chvíľu počkať.