Praga R1 je pretekársky špeciál českej značky (vyrábaný na Slovensku), ktorá s ním pred rokmi našla zaujímavú medzeru na trhu. Vďaka základnej cene okolo zhruba 195-tisíc eur je vozidlo atraktívnou vstupenkou do sveta pretekárskych áut s významným aerodynamickým prítlakom, píše iDNES.cz.
V zákrutách umožňuje jazdcom dosahovať preťaženie až 3G. Je to auto postavené v štýle pretekárskych prototypov LMP, avšak s cenou a prevádzkovými nákladmi na úrovni (alebo dokonca nižšie) ako vozidlá kategórie GT. Praga vyzdvihuje, že o auto sa zvládne starať jediný mechanik.
Veľké úspechy slávi malá česká automobilka, ktorá nadväzuje na tradíciu československej značky založenej v roku 1907, predovšetkým vo Veľkej Británii, kde Praga R1 vlani ovládla pretekársku sériu Britcar Endurance Championship. V nej by tento rok malo štartovať najmenej 10 špeciálov R1, budú tu mať vlastnú kategóriu a pre budúci rok výrobca plánuje značkový pretekársky seriál.
Pre tento rok firma predstavila úplne nové prevedenie špeciálu R1, ktoré je už piatou generáciou vozidla. Aj keď si zachováva charakteristický účelový vzhľad pretekárskych prototypov ako predchádzajúce prevedenie, je nová R1 skutočne nová a na vozidle nezostalo nič pôvodné.
Kompletné vylepšenie
Monokok z uhlíkových vlákien je kompletne nový, nová je podlaha, predný splitter aj zadný spojler, auto dostalo vylepšenie motora, prepracovanú elektroniku, väčšiu nádrž, prepracované odpruženie či nové svetlomety.
"Nenechajte sa zmýliť, aj keď z...
Zostáva vám 85% na dočítanie.