Najmenšie autá vymierajú. Dôvodom sú prísne emisné predpisy, ktoré ich predražujú a robí je pre automobilky nevýhodnými z hľadiska flotilového priemeru emisií. V segmente A, teda tej najmenšej kategórii "nákupných tašiek", už vlastne na trhu veľa modelov nie je.
Fiat pred časom prichystal novú "päťstovku", u ktorej zákazníci vždy ochotne platili prémiové ceny, dôraz u nej kladie na elektrickú verziu, ktorá je vlastne úplne iným autom než tá benzínová, píše iDNES.cz.
Na elektrinu prechádza aj prémiové Mini, to isté platí pre Smart. Renault naznačuje, že existujúce Twingo, ktoré sa tiež blíži ku koncu kariéry (a ktoré Renault elektrifikoval), by mohla nahradiť novodobá "päťka", samozrejme, plne elektrická. Dacia privezie elektrický model Spring.
Koncern VW zvažuje, čo bude s najmenšími modelmi VW Up, Seat Mii a Škodou Citigo (tá už vlastne skončila) - priamy nástupca nepríde, ale koncern cíti potrebu zrejme tiež ponúknuť malý elektromobil. Opel to s malým Adamom i Karlom vzdal. Trend je teda jasný: miniautá buď končia, alebo prechádzajú na elektrický pohon.
Lenže to sú potom veľmi drahé, poslednými dostupnými lastovičkami na poli najmenších áut tak zostávajú aktuálne tradične riešené modely Suzuki Ignis, Hyundai i10 a Kia Picanto. A tiež kolínske české trojčatá Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo.
Aygo ako hrdina
Lenže ich osud je tiež spečatený, továreň v Kolíne na začiatku tohto roka prevzala plne Toyota a s ďalšou spoluprácou na malom aute s koncernom Stellantis sa už nepočíta. ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.