Ešte v nedávno minulých časoch bola vrcholom luxusu a modlou najbonitnejších manažérov predĺžená limuzína s vlastným šoférom. A bolo to logické, ponúkala more priestoru, potrebnú prestíž a rozprávkovo plavný podvozok.
Časy sa však zmenili a komfort ako v limuzíne je dnes doménou iného segmentu. Ekológovia si z toho však trhajú aj posledné vlasy na hlave. Nie, toto nie je článok ani pojednanie o ekológii. Zaujalo nás však, čo všetko dnes dokáže ponúknuť super luxusné SUV.
Pozrite na nový predĺžený Range Rover z personalizačného oddelenia fabriky SV Bespoke. Jeho presné meno je Range Rover SVAutobiography Ultimate Edition a rovnako ako komplikovane znie jeho názov, tak luxusne pôsobí jeho interiér.
V podstate je len dôkazom, že snom vrcholových manažérov už dávno nie sú nízke aerodynamické limuzíny, ale obrovské SUV pretransformované na pojazdné paláce. A to je problém, z hľadiska reálnych emisií je to totiž často ešte väčšia pohroma, než 12-valcová limuzína.
Aj preto bije Európska únia na poplach a vytvára tlak na automobilový sektor, aby so športovo-úžitkovými vozidlami skoncoval. Situácii nepomôžu ani ich plug-in hybridné pohony, ktoré sú skôr „Potemkinovou dedinou“ a kým sa nezačne monitorovať ich reálne používanie a dodatočne nezdaňovať nadspotreba, nepredstavujú ani plug-in hybridy pre samotnú EÚ riešenie.
Kým nám však Únia segment športovo-úžitkových vozidiel definitívne nezatrhne, prípadne neprejdú modely na čisto batériový pohon, pokochajme sa najnovším dielom automobilky Land Rover.
Ich aktuálny Range Rover si totiž vzalo do parády personalizačné oddelenie, vybavilo ho špeciálnym atraktívnym matným zeleným lakom Orchard, skombinovalo s čiernou strechou a stĺpikmi karosérie a pridalo niekoľko zaujímavých detailov v medenej farbe.
Najmä však jeho štylisti zapracovali na kabíne auta, ktorá je vybavená všetkým mysliteľným luxusom a to i vrátane elektricky zatvárateľných zadných dverí či polohovateľnými koženými kreslami s opierkami lýtok. Ako upozorňuje automobilka, v predĺženej verzii majú zadní pasažieri viac ako 1,2 metra priestoru na nohy.
V mohutnej stredovej opierke pochopiteľne nechýba ani chladnička a bar. No povedzte, dá sa takémuto SUV odolať? Neustále rastúce predaje tohto segmentu podobné „exkluzivitky“ rozhodne len a len podporia.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.