Ak sú vám autá tohto typu blízke, ťažko sa to priznáva, ale kvôli crossoverom a SUV postupne vymierajú aj kombíky. Ich ponuka sa nenápadne zmenšuje, a o to viac nás teší, že dnes máme v rozpore s týmto konštatovaním tak trochu výnimočný deň.
Okrem predpremiéry BMW M3 Touring vám môžeme ukázať aj nový koncept Audi A6 Avant e-tron, ktorý sa už o pár rokov objaví v predaji ako alternatíva klasickej „Á-Šestky“ kombi so spaľovacím motorom. Poďte sa na novú ingolstadtskú pýchu pozrieť detailnejšie.
Rovnako ako vlaňajší koncept liftbacku A6 e-tron, je aj druhá karosárska verzia tohto auta postavená na novej modulárnej elektrickej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú Audi vyvinulo v spolupráci s Porsche.
To okrem iného znamená, že tu máme opäť 800-voltovú architektúru, batérie s kapacitou 100 kWh uložené v dvojitej podlahe a schopnosť zvládnuť nabíjačku s jednosmerným prúdom a výkonom 270 kW.
Toto riešenie podľa Audi znamená, že akumulátory nabijete z päť na 80 percent za 25 minút a za 10 minút získate akčný rádius 300 kilometrov. Uvedená kapacita predstavuje ekvivalent približne 39 litrov benzínu a podľa údajov výrobcu, respektíve metodiky WLTP, by to malo stačiť na 700 kilometrov.
A6 Avant e-tron má v porovnaní s liftbackom nepatrne horší koeficient aerodynamického odporu (Cd 0,24 vs. 0,22), čo je ale stále veľmi dobrý výsledok a rovnaká hodnota, akou sa môže pochváliť napríklad sériové Audi e-tron GT.
Chystaná novinka je dlhá 4,96 metra, široká 1,96 metra, vysoká 1,44 metra a blatníky vypĺňajú mohutné 22-palcové hliníkové disky kolies.
V čase uvedenia na trh by mali kolesá elektrického Avantu roztáčať jeden alebo dva elektromotory, pričom silnejšie prevedenie podľa Audi produkuje 350 kW (476 koní), 800 Nm krútiaceho momentu a šprint z miesta na stovku zvláda „pod štyri sekundy“.
Audi A6 e-tron a Audi A6 Avant e-tron
Audi aj v tomto prípade prezentuje budúci model s projekčnými prednými svetlami Digital Matrix LED a technológiou OLED, ktorá okrem iného dokáže ponúknuť širokú škálu svetelných podpisov a dokonca na cestu premietať symboly, aby napríklad upozornila iných účastníkov cestnej premávky na možné riziko.
Samozrejmosťou sú kamery namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel, vzduchovo odpružený podvozok s viacprvkovým zavesením vpredu i vzadu, takže hlavným tajomstvom zatiaľ zostáva interiér a pracovisko vodiča, ktoré nám Nemci do tejto chvíle neukázali.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.