StoryEditor

Audi prekvapuje konceptom A6 Avant e-tron. Dojazd 700 kilometrov a o dva roky vo výrobe

18.03.2022, 23:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Nemecký premiant nezatracuje kombíky, dôkazom je aj plánovaná novinka A6 Avant e-tron s plne elektrickým pohonom a slušným výkonom i dojazdom.

Ak sú vám autá tohto typu blízke, ťažko sa to priznáva, ale kvôli crossoverom a SUV postupne vymierajú aj kombíky. Ich ponuka sa nenápadne zmenšuje, a o to viac nás teší, že dnes máme v rozpore s týmto konštatovaním tak trochu výnimočný deň.

Okrem predpremiéry BMW M3 Touring vám môžeme ukázať aj nový koncept Audi A6 Avant e-tron, ktorý sa už o pár rokov objaví v predaji ako alternatíva klasickej „Á-Šestky“ kombi so spaľovacím motorom. Poďte sa na novú ingolstadtskú pýchu pozrieť detailnejšie.

​Rovnako ako vlaňajší koncept liftbacku A6 e-tron, je aj druhá karosárska verzia tohto auta postavená na novej modulárnej elektrickej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú Audi vyvinulo v spolupráci s Porsche.

To okrem iného znamená, že tu máme opäť 800-voltovú architektúru, batérie s kapacitou 100 kWh uložené v dvojitej podlahe a schopnosť zvládnuť nabíjačku s jednosmerným prúdom a výkonom 270 kW.

Toto riešenie podľa Audi znamená, že akumulátory nabijete z päť na 80 percent za 25 minút a za 10 minút získate akčný rádius 300 kilometrov. Uvedená kapacita predstavuje ekvivalent približne 39 litrov benzínu a podľa údajov výrobcu, respektíve metodiky WLTP, by to malo stačiť na 700 kilometrov.

Audi

​A6 Avant e-tron má v porovnaní s liftbackom nepatrne horší koeficient aerodynamického odporu (Cd 0,24 vs. 0,22), čo je ale stále veľmi dobrý výsledok a rovnaká hodnota, akou sa môže pochváliť napríklad sériové Audi e-tron GT.

Chystaná novinka je dlhá 4,96 metra, široká 1,96 metra, vysoká 1,44 metra a blatníky vypĺňajú mohutné 22-palcové hliníkové disky kolies.

V čase uvedenia na trh by mali kolesá elektrického Avantu roztáčať jeden alebo dva elektromotory, pričom silnejšie prevedenie podľa Audi produkuje 350 kW (476 koní), 800 Nm krútiaceho momentu a šprint z miesta na stovku zvláda „pod štyri sekundy“.

Audi A6 e-tron a Audi A6 Avant e-tron Audi

​Audi aj v tomto prípade prezentuje budúci model s projekčnými prednými svetlami Digital Matrix LED a technológiou OLED, ktorá okrem iného dokáže ponúknuť širokú škálu svetelných podpisov a dokonca na cestu premietať symboly, aby napríklad upozornila iných účastníkov cestnej premávky na možné riziko.

Samozrejmosťou sú kamery namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel, vzduchovo odpružený podvozok s viacprvkovým zavesením vpredu i vzadu, takže hlavným tajomstvom zatiaľ zostáva interiér a pracovisko vodiča, ktoré nám Nemci do tejto chvíle neukázali.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:55