Koncern Volkswagen aktuálne rieši závažný problém u vyše 111-tisíc vozidiel rôznych značiek. V hlavnej úlohe je aktuálne chybný kryt motora, v súvislosti s ktorým hrozí majiteľom áut až vznik požiaru.
Dôvodom je jeho nedostatočné upevnenie, čo môže viesť ku kontaktu s horúcimi časťami pohonného ústrojenstva a tým pádom až k vypuknutiu požiaru, informuje o tom český web svolavacky.cz s odvolaním sa na nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu KBA.
O probléme s motorovými krytmi sa pritom nehovorí prvýkrát. Nemci z KBA varovali pred týmto nebezpečenstvom už pred niekoľkými dňami a podľa vlastných zistení už evidujú najmenej 16 prípadov vzniku škody u majiteľov áut koncernu Volkswagen.
Zvolávacia akcia sa týka majiteľov vozidiel VW Golf, VW Passat, VW Tiguan, VW T-Roc a VW Arteon. Nie je však obmedzená len na samotný Volkswagen, problém siaha aj k Audi - konkrétne modelom Q3 a TT. V ohrození sú i Cupra Ateca, Cupra Formentor a Cupra Leon či Seat Tarraco modelových rokov 2020 až 2022.
Postihnuté majú byť taktiež vozidlá mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto. Chybný kryt motora môže byť u Škody Octavia, Superb a Kodiaq. Webu kfz-rueckrufe.de to potvrdil hovorca nemeckého zastúpenia značky Škoda, píše portál svolavacky.cz.
Interné kódy zvolávacej akcie pre jednotlivé značky sú nasledujúce „10H5“ (VW), „10H6“ (Škoda), „10H7“ (Seat/Cupra) a „10H8“ (Audi). Niečo cez polovicu zo spomínaných 111-tisíc vozidiel (58 100 kusov) tvoria modely z Wolfsburgu, z ktorých je podľa KBA 32-tisíc kusov registrovaných priamo v Nemecku.
Pri vozidlách Seat/Cupra a Audi ide celosvetovo o 30 467 poškodených kusov, respektíve 6 320 vozidiel. Hovorca nemeckého zastúpenia Škody uviedol celkový počet 15 636 vozidiel, z ktorých viac ako 5 100 jazdí po tamojších cestách.
Problémom je však aj samotný náhradný diel, ktorý by mali technici v servise majiteľom vymeniť za ten rizikový. Automobilky totiž zatiaľ nemajú k dispozícii upravený kus, preto by mal byť pri prvej návšteve servisu kryt v priebehu niekoľkých minút iba odstránený a pre montáž nového dielu budú zákazníci musieť servis navštíviť neskôr druhýkrát.
Všetci dotknutí zákazníci by mali byť zo strany predajcov postupne oslovení a pozvaní na potrebný servisný úkon.