netcarshow.com (Ilustračná snímka)
StoryEditor

Drobnosť spôsobujúca požiar. Volkswagen zvoláva vyše stotisíc áut rôznych značiek

31.03.2022, 14:40
Nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu už eviduje 16 prípadov vzniku škody v súvislosti s chybným krytom motora.

Koncern Volkswagen aktuálne rieši závažný problém u vyše 111-tisíc vozidiel rôznych značiek. V hlavnej úlohe je aktuálne chybný kryt motora, v súvislosti s ktorým hrozí majiteľom áut až vznik požiaru. 

Dôvodom je jeho nedostatočné upevnenie, čo môže viesť ku kontaktu s horúcimi časťami pohonného ústrojenstva a tým pádom až k vypuknutiu požiaru, informuje o tom český web svolavacky.cz s odvolaním sa na nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu KBA.

O probléme s motorovými krytmi sa pritom nehovorí prvýkrát. Nemci z KBA varovali pred týmto nebezpečenstvom už pred niekoľkými dňami a podľa vlastných zistení už evidujú najmenej 16 prípadov vzniku škody u majiteľov áut koncernu Volkswagen.

Zvolávacia akcia sa týka majiteľov vozidiel VW Golf, VW Passat, VW Tiguan, VW T-Roc a VW Arteon. Nie je však obmedzená len na samotný Volkswagen, problém siaha aj k Audi - konkrétne modelom Q3 a TT. V ohrození sú i Cupra Ateca, Cupra Formentor a Cupra Leon či Seat Tarraco modelových rokov 2020 až 2022.

Postihnuté majú byť taktiež vozidlá mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto. Chybný kryt motora môže byť u Škody Octavia, Superb a Kodiaq. Webu kfz-rueckrufe.de to potvrdil hovorca nemeckého zastúpenia značky Škoda, píše portál svolavacky.cz.

 Interné kódy zvolávacej akcie pre jednotlivé značky sú nasledujúce „10H5“ (VW), „10H6“ (Škoda), „10H7“ (Seat/Cupra) a „10H8“ (Audi). Niečo cez polovicu zo spomínaných 111-tisíc vozidiel (58 100 kusov) tvoria modely z Wolfsburgu, z ktorých je podľa KBA 32-tisíc kusov registrovaných priamo v Nemecku.

​Pri vozidlách Seat/Cupra a Audi ide celosvetovo o 30 467 poškodených kusov, respektíve 6 320 vozidiel. Hovorca nemeckého zastúpenia Škody uviedol celkový počet 15 636 vozidiel, z ktorých viac ako 5 100 jazdí po tamojších cestách.

Problémom je však aj samotný náhradný diel, ktorý by mali technici v servise majiteľom vymeniť za ten rizikový. Automobilky totiž zatiaľ nemajú k dispozícii upravený kus, preto by mal byť pri prvej návšteve servisu kryt v priebehu niekoľkých minút iba odstránený a pre montáž nového dielu budú zákazníci musieť servis navštíviť neskôr druhýkrát. 

Všetci dotknutí zákazníci by mali byť zo strany predajcov postupne oslovení a pozvaní na potrebný servisný úkon. 

01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 03 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 04 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 05 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. december 2024 13:12