O úpadku autosalónov sme písali už niekoľkokrát, pričom významný podiel na tom mal známy a dlhé roky jeden z vôbec najdôležitejších autosalónov v Európe. Reč je o výstavisku v Ženeve, ktoré hostilo mnohé významné novinky automobilového priemyslu od najrôznejších značiek a mnohé si tu dokonca odbíjali svetové či európske výstavné premiéry.
Výrobcovia taktiež prezentovali koncepty, ktoré mali predznamenávať ich smerovanie na najbližšie roky, prípadne technológie a riešenia mobility budúcnosti.
Už ročník 2019 bol zmenou voči dávnejším rokom - mohla za to kauza #MeToo a taktiež úpadok záujmu samotných značiek. Tie sa na výstaviská prestali tlačiť a namiesto delenia sa o pozornosť s ostatnou konkurenciou presedlali na samostatné premiéry mimo dní autosalónu.
Obrovskou ranou sa potom stal príchod pandémie koronavírusu, ktorý vzhľadom na prísne opatrenia mnohých vlád zasiahol aj výstavu v Ženeve, ktorá už mala čochvíľa otvárať svoje brány pre verejnosť. Nachystané podujatie sa teda na poslednú chvíľu zrušilo, čo spôsobilo veľké finančné straty automobilkám aj organizátorom.
A to ešte nasledovalo dlhé obdobie obmedzených predajov na trhoch, lockdownov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.