StoryEditor

Pripravený na apokalypsu. Americká firma upravila Ford na obrie monštrum

30.07.2021, 12:10
Modely typu pick-up nemusia byť výhradne pracovnými strojmi, ale aj poriadnymi štýlovkami. Dôkazom je spoločnosť MegaRexx a jej nový MegaRaptor.

Na americkom trhu už dlhé roky pôsobí na prvých miestach rebríčkov predajov pick-up od Fordu s označením F-150. Nie je tajomstvom, že práve za veľkou mlákou sú vozidlá tohto typu najpopulárnejšie a tamojšie podmienky im skvele vyhovujú. Mnohí si ho zaobstarávajú vďaka praktickým vlastnostiam priestrannej korby, jeho celkovej veľkosti a v zásade aj kvalite. 

V ponuke amerického Fordu sú následne aj ďalšie deriváty líšiace sa veľkosťou, napríklad Ford F-250, F-350 či F-450. Úpravárenská spoločnosť zo Severnej Karolíny MegaRexx Trucks hovorí, že vie prepracovať každý z týchto modelov a vo výsledku tak zákazníkovi ponúknuť naozaj brutálne vyzerajúci a ešte väčší pick-up na steroidoch.

​Najnovší počin nesie označenie MegaRaptor a jeho základom je masívny model F-250 SuperDuty v najvyššej Platinum výbave. Dostal však hneď niekoľko zásadných úprav, medzi nimi napríklad celkové rozšírenie novými laminátovými panelmi 30,5 až 45,7 centimetrov oproti štandardu.

Použitý podvozok modelu SuperDuty bol dodatočne upravený a zvýšený vzduchovou technikou, pribudli 4,5-palcové progresívne pružiny ICON vpredu, päťpalcové listové pružiny vzadu, tlmiče Bilstein, prepracované boli ramená, stabilizátory sú nastaviteľné a v dojme robustnosti autu dopomáhajú aj špeciálne 20-palcové disky kolies „Mine-Resistant Ambush Protected“ odolávajúce dokonca i prejazdu cez mínu. Využívajú mohutné terénne pneumatiky Michelin XZL s rozmermi 395/85 R20.

Aby sa vodič či posádka do vozidla pomerne pohodlne dostala, nechýbajú podsvietené výsuvné skladacie schodíky Amp Research, vizuálny štýl podporia nové odolné offroadové nárazníky s ochrannými plechmi a taktiež pribudli prídavné LED svetlomety do náročných svetelných podmienok. Aby bola kapota štýlovejšia, vyklápa sa dopredu a zároveň je tak zaistený ľahší prístup do jej útrob.

MegaRexx

​Nádrž má zväčšený objem, zvoliť si môže zákazník ťažné príslušenstvo alebo čokoľvek iné, možnosti sú podľa výrobcu obmedzené len jeho fantáziou. Podľa individuálnych požiadaviek vie byť aj lakovanie, čalúnenie, ochrana karosérie a množstvo ďalších detailov.

A čo rozpohybuje toto monštrum na kolesách? Vozidlo je vybavené štandardným turbom prepĺňaným 6,7-litrovým naftovým osemvalcom s výkonom naladeným na 354 kW (482 koní) a šialeným krútiacim momentom až 1 432 Nm. Poháňané sú samozrejme všetky štyri kolesá.

Podľa slov spoločnosti trvá výroba jedného kusu MegaRaptora približne dva až tri mesiace. Na začiatok je nutné zakúpiť si základné vozidlo a následne zložiť 50-percentnú zálohu. Je viac než jasné, že takáto úprava nebude lacnou záležitosťou, presnú sumu však nepoznáme. 

01 - Modified: 2022-09-27 11:33:37 - Feat.: - Title: Povinnosť, ktorú slovenskí vodiči úplne ignorujú. Môže sa to pre nich skončiť fatálne 02 - Modified: 2022-09-27 09:45:32 - Feat.: - Title: Popularita stúpa. Čínska ofenzíva elektroáut prevalcuje Európu, varuje analýza 03 - Modified: 2022-09-26 12:37:22 - Feat.: - Title: Polícia ukázala autá, o ktorých „rozhodli“ Slováci. Víťazný dizajn nakoniec nepoužila 04 - Modified: 2022-09-26 12:13:26 - Feat.: - Title: Škoda už pilne pracuje na elektrickej Octavii. Verzia so „spaľovákom“ však tak skoro neumrie 05 - Modified: 2022-09-23 22:00:00 - Feat.: - Title: Ukradnutý vynález za desiatky miliónov: Čech dostane od amerického obra mastné odškodné
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. september 2022 09:36