Z akcií prebiehajúcich v rámci automobilového sviatku Monterey Car Week v Spojených štátoch k nám prúdi množstvo fotiek a informácií o fantastických novinkách. Superšport strieda hyperšport, vzduchom lietajú stotisícové i miliónové cenovky. Že ste toho už trochu presýtení?
Potom je tu úžasná správa pre všetkých, ktorí žijú v normálnom svete: Honda totiž oznámila, že vráti na cesty legendárny model Integra, teda stroj, ktorý bol na prelome milénia považovaný za vôbec najlepšie auto s pohonom predných kolies na svete.
Táto informácia prichádza len niekoľko dní po tom, čo sme sa dozvedeli o konci modelu NSX. Než sa tak stane, Honda ešte vyrobí limitovanú sériu prepracovanej výkonnejšej verzie Type S, ale auto ako také to má už definitívne spočítané. Samozrejme nás to neteší, k jednej zlej správe z japonského tábora sme však aspoň dostali i jednu dobrú. Alebo skôr... vynikajúcu.
Pod prednou kapotou mala pôvodná Integra síce len atmosférickú "jednaosmičku", ale bola vyladená na 190 koní, točila viac ako osem tisíc otáčok za minútu, prevodovka s titánovou hlavicou zapadala do jednotlivých rýchlostí ako uzáver guľovnice a husiu kožu naháňajúci rámus prenášal na predné kolesá samosvorný diferenciál.
Ten výkon dnes bude mnohým pripadať smiešny, možno dokonca trápny, lenže malá obratná Honda mala v rukáve navyše jedno eso. Pohotovostnú hmotnosť 1 200 kilogramov. Integra bola fantastická a to mali v Japonsku motor vyladený aj na 200 koní pri 8000 otáčkach a k dispozícii napríklad i verziu 98 Type R alebo tiež 98spec s hmotnosťou zrazenou len na vynikajúcich 1 060 kilogramov.
2001 Acura Integra Type R
Nie nadarmo je Integra Type R v Japonsku považovaná za jedno z najlepších áut 90. rokov a bola schopná konkurovať i štvorkolkám ako Nissan Skyline GTR R32 či Subaru WRX STi. Britský renomovaný časopis Evo označil Integru Type R za „vôbec najlepšie športové auto s pohonom predných kolies“ a nebol určite jediný.
Posledná štvrtá generácia Integry, predstavená v roku 2001, sa k nám už žiaľ nedostala. Dala sa kúpiť v USA ako Acura a okrem toho aj na domácom trhu. Škoda. Pod prednou kapotou mala namontovaný dnes už legendárny dvojlitrový štvorvalec K20A, ktorý v Japonsku ponúkal 220 koní pri hmotnosti 1 170 kilogramov.
Aj preto, že dnešná ponuka Hondy je v Európe postavená na malých hybridoch, elektromobile, crossoveroch a jedinou výnimkou je Civic Type R, zatiaľ radšej nebudeme uzatvárať stávky na to, že by sa nová Integra mohla objaviť v Európe. Veľmi tomu neveríme. Napriek tomu je to však stále skvelá správa.
„Som nadšený, že sa Integra vráti s rovnakou DNA i zmyslom pre zábavu z jazdy,“ prezradil v krátkom rozhovore Jon Ikeda, viceprezident značky Acura. „Bude naplnením nášho záväzku vytvoriť precízne auto vo všetkých jeho ohľadoch – dizajne, výkonoch i celkových zážitkoch z jazdy,“ dodal.
A to je v tejto chvíli všetko. Ďalšie informácie o aute bude Honda/Acura uvoľňovať postupne s blížiacou sa premiérou, ktorá je naplánovaná na rok 2022. Akurát budeme dúfať, že Japonci nepojmú novú generáciu Integry podobne, ako to urobil Ford v prípade modelu Puma.
Pretože ak skutočne dorazí očakávané dvojdverové kupé, bez preháňania by sme tu mohli mať konkurenta Toyoty GR 86, akurát s predným pohonom.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.