Pre niektorých Slovákov je to stále mafiánske auto 90. rokov, avšak niet pochýb o tom, že Mercedes-Benz Triedy G patrí už roky svojimi schopnosťami k absolútnej špičke vozidiel určených aj do terénu. A to aj napriek tomu, že jeho cenovka nie je práve najnižšia. Nedávno dokonca oslávil tento model úctyhodných 40 rokov produkcie (r. 2019) a pokračuje v svižnom tempe ďalej.
Ide o produkt prémiovej automobilky a v aktuálnej generácii už disponuje skutočne luxusne poňatou kabínou či technológiami v útrobách. Možno aj preto vídame tieto modely častejšie niekde na parkoviskách obchodných domov, než v ťažkom teréne. Rukami nám prešiel pred časom vydarený variant G500 a uznávame, že svojej povesti nezostal nič dlžný aj napriek výraznému medzigeneračnému prepracovaniu.
Nechýba masívna konštrukcia, hranaté (i keď trochu zjemnené) tvary a pod kapotou pochopiteľne výkonný plnokrvný benzínový osemvalec s objemom štyroch litrov či výkonom až 310 kW (422 koní) a 610 Nm krútiacim momentom.
V našom prípade disponoval okrem pohonu všetkých kolies i trojicou uzamykateľných diferenciálov a redukciou, čo pri nájazdovou uhle vpredu na úrovni 31° a vzadu 30° umožňuje s chladnou hlavou brázdiť aj zdanlivo nezdolateľné miesta či brodiť sa v hĺbke až 70 centimetrov.
Vzhľadom na aktuálnu elektricky pozitívnu dobu bolo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.