O tom, že európsky trh obohacujú čoraz častejšie zástupy čínskych automobilov sme už informovali niekoľkokrát. Podpísal sa pod to najmä aktuálny tlak na nízke emisie v EÚ a rozširovanie portfólií zabehnutých značiek o elektromobily, čo sa snaží Čína využiť a na starý kontinent preto prichádza stále väčšie množstvo tamojších výrobcov. Hlavnou zbraňou sa pritom má stať ich cena.
Cítia jednoducho príležitosť, ako si z rozrastajúceho sa e-koláča ukrojiť čo najväčší kúsok a prefíkane mieria na zákazníkov, ktorí hľadajú ponuku spadajúcu do obmedzenejšieho budgetu. Elektromobily či elektrifikované vozidlá sú totiž stále ešte drahšie, než konvenčné modely, ktorých z ponúk značiek postupne ubúda.
A tu tvoria zaujímavú alternatívu práve kúsky s čínskym rodným listom, na ktoré sa však zároveň už nepozerá príliš cez prsty. Áno, pred rokmi sme sa im smiali, že podrobne vykrádajú dizajny známych modelov a značiek, no dnes sa karta akosi obracia. Dokážu totiž ponúknuť porovnateľné alebo dokonca lepšie technické parametre, atraktívny vzhľad a zároveň uspokojiť šetriacu stránku zákazníka.
A v rade krajín, kam sa čínske automobily dostanú, nebude chýbať ani Slovensko. Najnovšia správa spoločnosti Grand Automotive Central Europe potvrdzuje, že v piatok 4. novembra 2022 sa ukončili rokovania medzi spoločnosťami Geely a Grand Automotive, keď najvyšší predstavitelia oboch strán pred novinármi podpísali importérsku dohodu v hoteli Four Seasons Gresham Palace pre tri krajiny.
Zostáva vám 75% na dočítanie.