Po škandáli Dieselgate bola v rámci normy Euro 6d-Temp zavedená povinnosť testu emisií na ceste - takzvane RDE (Real Driving Emissions). FOTO: Škoda Auto
StoryEditor

Ďalšia kauza Dieselgate na obzore? Tri štvrtiny dieselov podvádzajú, tvrdí štúdia

27.03.2023, 11:29
  • Aféra, vo svete známa pod menom Dieselgate, pred zhruba ôsmimi rokmi navždy zmenila beh dejín automobilizmu.
  • Práve kauza ohľadom dieselov koncernu Volkswagen odštartovala prudký prechod na elektrickú trakciu, ktorá podľa všetkého zmení mobilitu ľudí.
  • Nová štúdia inštitútu International Council on Clean Transportation ukazuje, že manipulácie s emisiami sú realitou i dnes.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Kauza Dieselgate navždy zmenila beh dejín automobilizmu, práve aféra ohľadom dieselov koncernu Volkswagen odštartovala prudký prechod na elektrickú trakciu, ktorá podľa všetkého zmení mobilitu ľudí. Nová štúdia inštitútu International Council on Clean Transportation ICCT, ktorá dieselgate rozdúchala, uvádza, že zariadenia na umelé znižovanie emisií majú autá dodnes.

Škandál Dieselgate v roku 2015 odhalil, že systém riadenia motora vozidiel rozpozná, že auto je podrobované testu emisií a upraví jeho správanie tak, aby zodpovedalo požiadavkám noriem. Nemecká automobilka Volkswagen priznala, že podvádzala pri emisných testoch u stoviek tisíc áut v USA. Ostatné automobilky vrátane Mercedesu, Renaultu a Fiatu odvtedy čelia podobným obvineniam.

Zariadenia manipulujúce so správaním motora pri meraní emisií boli v decembri 2020 Súdnym dvorom Európskej únie vyhlásené za nezákonné. Podľa novej správy neziskovej organizácie ICCT viac ako tri štvrtiny európskych automobilov s naftovým pohonom produkujú úrovne emisií, ktoré naznačujú prítomnosť zariadení na manipuláciu s emisiami, informuje portál iDNES.cz.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-24 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Tlak na emisie môže mať opačný efekt. Malé autá zmiznú, nahradia ich staré jazdenky, znie z Volkswagenu 02 - Modified: 2023-03-24 13:08:48 - Feat.: 1 - Title: EÚ brojí proti SUV. Poplatky za parkovanie podľa veľkosti auta a iné parkovacie boxy? 03 - Modified: 2023-03-20 14:23:58 - Feat.: 1 - Title: Veľké rokovania v Bruseli o konci spaľovákov: Slovensko neuvážene otočilo, hovorí pre HN Budajov tajomník 04 - Modified: 2023-03-16 14:30:16 - Feat.: 1 - Title: Môžu si Slováci vydýchnuť? Extrémne poplatky za prepis auta sa napokon zmenia 05 - Modified: 2023-03-16 12:02:06 - Feat.: 1 - Title: Tisíce strán nesplniteľných emisných požiadaviek z Bruselu. Hrozí zatvorenie fabrík, varuje manažér Škody 06 - Modified: 2023-03-10 12:40:00 - Feat.: 1 - Title: Až polovica vodičov sa v raji elektromobilov vracia od batérií späť k spaľovacím motorom
01 - Modified: 2025-03-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Elegán so športovým srdcom. Vyskúšali sme najpredávanejšie BMW súčasnosti 02 - Modified: 2025-03-28 18:45:00 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel hlási najhorší marec od fatálneho roku 2009. Krízový vietor k nám opäť raz fúka z USA 03 - Modified: 2025-03-28 10:24:54 - Feat.: - Title: Slovenskí farmári menia pestovateľské postupy, aby prežili klimatickú zmenu 04 - Modified: 2025-03-28 09:55:42 - Feat.: - Title: Slovensko musí podľa KDH popri výrobe automobilov podporovať aj iné odvetvia 05 - Modified: 2025-03-27 13:00:00 - Feat.: - Title: Návrat áut, ktoré zamiešajú karty. Nissan naplánoval masívnu produktovú ofenzívu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
30. marec 2025 00:19