StoryEditor

Bizarný nápad: Scenic je poistka proti manželskej kríze. Ak nezafunguje, vrátite ho

13.08.2024, 14:00
  • Takmer každé piate auto predané vo Francúzsku je značky Renault a domáci trh je pre automobilku rovnako dôležitým zdrojom inšpirácie.
  • Podľa štatistík totiž vo Francúzsku skončí 55 zo sto manželstiev rozvodom.
  • Že spolu tieto dve informácie navonok vôbec nesúvisia? Marketéri z Renaultu si to nemyslia.

Svet automobilovej reklamy je nemilosrdný odbor, v ktorom je naozaj ťažké nejako vyniknúť a zaujať potenciálnych kupcov. Svoje o tom určite vedia experti z marketingového oddelenia Renault, ktorým sa teraz podaril skutočne nevšedný počin. Predstúpili pred svojich zahraničných zákazníkov s ponukou, ktorá sa na prvý pohľad javí ako úplne bizarná.

Ide o poistku pre prípad krachu manželstva. Tou geniálnou fintou skvele zapísali do podvedomia nielen nové plne elektrické vozidlo Renault Scenic E-Tech – rodinný model, ktorý tým v skutočnosti propagujú – ale aj celú svoju francúzsku značku.

Kampaň Renaultu s klauzulou pre prípad rozvodu, zatiaľ zacielená na Veľkú Britániu, je totiž presne ako z príručky chytľavého marketingu pre pokročilých. Ako to? Najlepšia reklama je spravidla tá, ktorá vás osloví, a dokážete sa s ňou v niečom stotožniť. Taká sa vám dostane do podvedomia a donúti premýšľať nad produktom bez toho, aby ste si uvedomovali, že vlastne čelíte reklame, píše iDNES.cz.

Radšej to však vezmeme postupne. Začneme z trochu netradičného smeru, odpoveďou na otázku: „Kde sa manželia najčastejšie hádajú?“ Z nejakého údajného prieskumu PR agentúry Publicis London – ktorý, pozor, veľmi pravdepodobne je len výplodom kreatívnych marketérov z Renaultu – vraj vzišlo, že jedným z hlavných miest partnerského nesúladu je interiér auta.

Prečo? Napríklad preto, že jeden riadi a druhý sa vezie. Alebo tiež jeden blúdi, zatiaľ čo druhý zle naviguje a kochá sa. Prípadne niekto neriadi tak, aby sa to druhému pozdávalo, respektíve je podstatou hádky samotný cieľ cesty. Iste by ste si sami nejaké zdôvodnenie dokázali doplniť aj sami.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-10 05:25:55 - Feat.: 1 - Title: Ceny stúpajú, predaje stagnujú. Toto sú aktuálne najpredávanejšie autá na Slovensku 02 - Modified: 2024-07-26 12:53:06 - Feat.: 1 - Title: Čerstvé výsledky Euro NCAP: Ak uvažujete o novom aute, pozrite si, ako dopadlo v testoch bezpečnosti 03 - Modified: 2024-06-14 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Retro na steroidoch? Malý športiak bude na cestách poriadna štýlovka, nenatankujete ho 04 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 05 - Modified: 2024-06-03 13:50:42 - Feat.: 1 - Title: Koniec jednej veľkej éry: Prečo legendárny autosalón v Ženeve definitívne pochovali? 06 - Modified: 2024-06-03 13:51:31 - Feat.: 1 - Title: Štýlová vlajková loď Renaultu je výkladná skriňa technológií. Cenou aj tak prekvapí
01 - Modified: 2025-07-16 10:44:54 - Feat.: - Title: Slováci šokujú svet: Vodíkové lietadlo chce nahradiť vrtuľníky a meniť budúcnosť dopravy 02 - Modified: 2025-07-16 10:00:42 - Feat.: - Title: Nová svieža kampaň Malokarpatského múzea: Miesto, kde jediný suchý exponát je víno 03 - Modified: 2025-07-15 19:36:58 - Feat.: - Title: Britský súd rozhodol o mužoch, ktorí spílili 200-ročný javor. Za mrežami strávia štyri roky 04 - Modified: 2025-07-15 17:43:43 - Feat.: - Title: Renault vymenoval Duncana Minta za dočasného generálneho riaditeľa 05 - Modified: 2025-07-15 12:00:00 - Feat.: - Title: Range Rover urobil radikálny krok. Dostal prvé vlastné logo a chce sa „osamostatniť“
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
16. júl 2025 14:12