Svet automobilovej reklamy je nemilosrdný odbor, v ktorom je naozaj ťažké nejako vyniknúť a zaujať potenciálnych kupcov. Svoje o tom určite vedia experti z marketingového oddelenia Renault, ktorým sa teraz podaril skutočne nevšedný počin. Predstúpili pred svojich zahraničných zákazníkov s ponukou, ktorá sa na prvý pohľad javí ako úplne bizarná.
Ide o poistku pre prípad krachu manželstva. Tou geniálnou fintou skvele zapísali do podvedomia nielen nové plne elektrické vozidlo Renault Scenic E-Tech – rodinný model, ktorý tým v skutočnosti propagujú – ale aj celú svoju francúzsku značku.
Kampaň Renaultu s klauzulou pre prípad rozvodu, zatiaľ zacielená na Veľkú Britániu, je totiž presne ako z príručky chytľavého marketingu pre pokročilých. Ako to? Najlepšia reklama je spravidla tá, ktorá vás osloví, a dokážete sa s ňou v niečom stotožniť. Taká sa vám dostane do podvedomia a donúti premýšľať nad produktom bez toho, aby ste si uvedomovali, že vlastne čelíte reklame, píše iDNES.cz.
Radšej to však vezmeme postupne. Začneme z trochu netradičného smeru, odpoveďou na otázku: „Kde sa manželia najčastejšie hádajú?“ Z nejakého údajného prieskumu PR agentúry Publicis London – ktorý, pozor, veľmi pravdepodobne je len výplodom kreatívnych marketérov z Renaultu – vraj vzišlo, že jedným z hlavných miest partnerského nesúladu je interiér auta.
Prečo? Napríklad preto, že jeden riadi a druhý sa vezie. Alebo tiež jeden blúdi, zatiaľ čo druhý zle naviguje a kochá sa. Prípadne niekto neriadi tak, aby sa to druhému pozdávalo, respektíve je podstatou hádky samotný cieľ cesty. Iste by ste si sami nejaké zdôvodnenie dokázali doplniť aj sami.
Zostáva vám 74% na dočítanie.