Najmenší model z rodiny elektromobilov EV značky Kia, postavených už od základu na využívanie výhradne batériového elektrického pohonu na modulárnej podvozkovej platforme E-GMP, sa dočkal svojho oficiálneho uvedenia na slovenský trh. Má ísť o doposiaľ najlacnejší plnohodnotný elektromobil kórejského výrobcu.
Cenovkou novú Kiu EV3 však bude podliezať elektrické Niro, ktoré na druhú stranu nie je výhradne elektromobilom a k dispozícii je aj v plug-in hybridnej či hybridnej motorizácii. Za kratší koniec ťahá Niro aj v oblasti použitých technológií a techniky, keďže ide „iba“ o elektrický derivát bežného automobilu a nie je postavené na platforme určenej pre e-vozidlá.
Horúca novinka, ktorá dopĺňa v portfóliu výrobcu Kiu EV6 a EV9, meria na dĺžku 4 300 milimetrov, na šírku dosahuje 1 850 milimetrov, na výšku má 1 560 milimetrov a rázvor je dlhý 2 680 milimetrov. Keď už sme pri číslach, pozitívne sa darí modelu aj v oblasti vzdušnosti batožinového priestoru, ktorý ponúka objem na úrovni slušných 460 litrov, no využiť možno aj dodatočných 25 litrov pod prednou kapotou v podobe „frunk-u“. Po sklopení zadných sedadiel narastie objem kufra až na hodnotu 1 251 litrov.
Po stopách súrodencov
Dizajnom model priamo nadväzuje na väčšie modely EV6 a EV9, čo je zjavné už na prvý pohľad. Najväčšia podobnosť je potom s doposiaľ najväčším elektromobilom značky, s EV9 totiž aktuálne najmenší člen tejto elektrickej rodiny zdieľa vypracovanie prednej časti, avšak s odlišným riešením svetlometov v tvare T. O poznanie viac sa oba modely svetlami približujú v zadnej časti.
Zostáva vám 79% na dočítanie.