Rodinu s dvoma dospievajúcimi deťmi často opúšťa a pendluje medzi Londýnom, Tokiom a Šanghajom, tam všade má štúdiá čínsky mamut SAIC. Pri najväčšej štátnej čínskej automobilke je po novom Jozef Kabaň viceprezidentom pre globálny dizajn.
Všetky štúdiá združujú viac ako 300 dizajnérov. Priamo pod SIAC Motor teraz spadajú aj v Česku známe značky MG a Maxus, ale aj nová luxusná značka IM (predstavila sa aj na tohtoročnom ženevskom autosalóne), Rising Auto, ďalej aj Roewe, výrobca autobusov Sunwin a značka nákladných áut Hongyan. Medzi vlastné značky však SAIC Motor počíta aj spoločné projekty s americkým koncernom GM – značky Baojun a Wuling.
Ale hlavne joint-venture podnik s koncernom VW, v rámci ktorého sa v Šanghaji vyrábajú volkswageny a škodovky pre Čínu. Takže Kabaň síce nemeckú skupinu opustil, ale zostáva jej na dohľad. Okrem „viceprezidentovania“ skupiny je aj šéfdizajnérom značky MG, ktorá je čínskou šťukou v Európe. Pôvodne britská značka má veľké ambície a oslavuje úspechy. Ďalej osobne dohliada na dizajnové štúdiá značiek IM a Rising.
Vyrástol v dizajnových štúdiách koncernu Volkswagen, ešte pred 30. narodeninami sa slovenský supertalent preslávil dizajnom hyperauta snov, legendárneho Bugatti Veyron. Po pôsobené vo VW a Audi zakotvil ako šéfdesignér v Škodovke, kde sa definitívne zaradil do svetovej extraligy, píše iDNES.cz. Odchod k BMW bol náhly a prekvapivý, nasledoval však skorý koniec. Následná epizóda u značky Volkswagen dopadla podobne. Teraz teda Jozef Kabaň začína novú etapu.
Ako prebehli vaše „pytačky“ s koncernom SAIC?
Mám veľmi dobrý vzťah k skupine SAIC, a teda k MG. Už v dobe môjho pôsobenia v koncerne Volkswagen, teda aj u Audi alebo Škode, som mal možnosť s koncernom SAIC spolupracovať. Značka teda vedela presne, prečo ma oslovila. Nebolo to náhodné, skôr presne cielené. A ja som potom presne vedel, prečo odpovedať áno.
U SAIC ste päť mesiacov, asi je čoskoro sa pýtať, čo ste už stihol...
Prekvapivo som toho stihol už skutočne veľa. Bol som veľmi zaskočený z toho tempa celého tímu. Už od prvého dňa som mal pocit, že s ním pracujem oveľa dlhšie. Celé jeho fungovanie je naozaj veľmi rýchle, možno dvakrát rýchlejšie, než si teraz predstavujete.
Ale prekvapila ma aj kvalita tímu a práce, ale aj nadšenia. Je veľmi príjemné pracovať s tak kvalitnými a mladými ľuďmi, ktorí majú svoju prácu naozaj radi. Rýchlosť však nie je všetko, zároveň cítim veľkú zodpovednosť. Je potrebné všetko robiť tak, aby sme boli nielen rýchli, ale aj efektívni.
Zostáva vám 86% na dočítanie.