Značka MG patrí k jedným z mála čínskych zástupcov, ktorí si dokázala na európskom trhu ukradnúť slušný podiel zákazníkov. Ako sme v nedávnom článku informovali, z pohľadu predajov sa výrobcovi skutočne darí a ďalšiu čínsku konkurenciu necháva pomerne ďaleko za sebou. Môže za to dobrý marketing, využívanie svojej bohatej histórie a zároveň sympatická ponuka.
MG pôsobí aj na slovenskom trhu, kde v portfóliu nájdeme už celkom pekný zástup modelov rôznych veľkostí a zameraní. Od konvenčných až po tie plne elektrické, prípadne hybridné. Za priaznivú cenovku však zákazníci dostanú nečakane nabitú výbavu, ktorej domáca európska konkurencia veľakrát nedokáže konkurovať.
Súperi by sa pritom teraz mali triasť ešte viac, po uvedení na náš trh sa totiž redakcia TopSpeed.sk pozrela bližšie na nabrúsený plne elektrický model MG4X-power, ktorý v porovnaní s inými podobne ladenými modelmi dostanete vlastne „za drobné“. Najmä ak si uvedomíte, že v útrobách pracuje 435 konských síl, k dispozícii je pohon všetkých kolies a mierne agresívnejší vzhľad či bohatšiu výbavu, než je tomu v prípade klasického vyhotovenia MG4.
S ním športovo ladená novinka zdieľa rýchlosť, respektíve výkon nabíjania a rovnako tak kapacitu osadeného trakčného akumulátora. Batéria má teda 64,1 kWh a pri nabíjaní možno využívať DC jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom až 150 kW a z 10 na 80 percent kapacita sa podľa papierových údajov viete dostať za 35 minút.
Ako sa elektrický hothatch z Číny správa v praxi? Ide naozaj o športovo jazdiaci alebo iba športovo vyzerajúci a na papieri popísaný model? Kde sú jeho silné stránky a kde, naopak, oproti konkurencii alebo zo všeobecného pohľadu skôr stráca? A aká je reálna spotreba či dojazd? Viac sa dozviete v kompletnej videorecenzii vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.