Bez sociálnej siete Facebook si dnes už mnohí skutočne nedokážu predstaviť každodenné fungovanie. Za jeho vytvorením stojí aj aktuálne tretí najbohatší človek sveta, spoluzakladateľ Mark Zuckerberg, ktorý má na svojom konte aj mnohé ďalšie úspešné projekty – dnes je generálny riaditeľ spoločnosti Meta Platforms.
O dostatok peňazí teda nemá núdzu a za svoju tvrdú drinu si občas dopraje aj slušnú odmenu. Aktuálne na sieti Instagram (spadajúca tiež pod Meta) informoval o kúpe špičkového športového modelu Porsche 911 GT3 Touring, ku ktorému si doprial ešte jeden oveľa vzácnejší kúsok.
Konkrétne nie pre seba, ale pre svoju manželku Priscillu Chan. Manželia túžili po minivane, no zároveň chceli ísť do značky Porsche. Riešenie? Ak máte dostatok peňazí, tieto dva zdanlivo nesúvisiace svety sa napokon dajú spojiť. A tak vznikol Cayenne Minivan.
Samozrejme, prestavbu nemá na svedomí samotná automobilka Porsche, hoci v minulosti sa už s myšlienkou tvorby minivanu pohrávala – príkladom je koncept Porsche Vision „Race Service“, ktorý sa však do sériovej výroby nikdy nedostal a bol skôr len prezentáciou možných schopností, technológií a techniky značky.
Spoluzakladateľ Facebooku sa teda po zaobstaraní sériových áut Porsche 911 GT3 Touring a Porsche Cayenne Turbo GT obrátil so svojimi požiadavkami na slávneho amerického úpravcu West Coast Customs, aby prerobili úspešné SUV na rodinný van pre jeho manželku.
„Nová vedľajšia úloha,“ napísal Zuckerberg v príspevku na Instagrame. „Pricilla chcela minivan, takže som navrhol niečo, o čom som si celkom istý, že by malo existovať: Porsche Cayenne Turbo GT Minivan.“ Populárne športovo-úžitkové vozidlo zo Štuttgartu nechali pretvoriť podľa vlastných predstáv na praktickejšie a rodinnejšie orientovaný predĺžený variant.
Inými slovami, po novom ide o akýsi minivan či SUV kombík. Na tento projekt zvolil Zuckerberg neskromnú verziu Turbo GT, ktorú sériovo poháňa štvorlitrový benzínový osemvalec twin-turbo s výkonom 485 kW a krútiacim momentom 850 Nm.
A v čom spočíva samotný prerod modelu? Výsledkom je predĺžený variant, ktorý disponuje posuvnými bočnými dverami, cez ktoré sa následne dostanete do výrazne priestorovo bohatšieho zadného radu sedadiel. Nie je jasné, ako a či vôbec sa menila vnútorná stavba a teda či ponúkne nový Cayenne Minivan klasicky štyri/päť miest na sedenie alebo ich je viac.
Isté však je, že k dispozícii bude oveľa viac priestoru a to tak pre pasažierov, ako aj pre samotnú batožinu. Okrem toho, model vyzerá byť postavený na mierne zníženom podvozku, čo bude nahrávať ešte lepším jazdným vlastnostiam. Ak máte dostatok peňazí a víziu, nič nie je nemožné a vytvoriť si môžete aj zdanlivo nereálny minivan zo skvelého nemeckého SUV.