StoryEditor

Čínsky konkurent európskych prémioviek dostal nový pohon. Je teraz výrazne lacnejší

18.10.2024, 11:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
  • Voyah Free dostal nový verziu s dodatkom REV, ktorá predznamenáva prítomnosť spaľovacieho agregátu.
  • Ten funguje ako generátor a vyrába energiu pre jeden alebo viac e-motorov v útrobách vozidla.
  • Luxusne orientované SUV sa zmenilo aj na pohľad, poskytuje ohromný kombinovaný dojazd a atraktívnu cenovku.

Dongfeng zaradil do ponuky na slovenskom trhu novú verziu luxusného SUV Voyah Free REV. Ten k elektrickému pohonu pridáva klasický spaľovací motor. Ide o takzvaný „extended range electric vehicle“, inak povedané, je to stále batériový elektromobil, ktorý si ale na palube navyše nesie generátor elektrickej energie poháňaný benzínovým motorom.

Auto preto môžete nabíjať i tankovať a navyše je lacnejšie ako čisto akumulátorové prevedenie. Luxusné čínske SUV Voyah Free v novej verzii s dodatkom REV nie je len o inovovanej technike. Automobilka predovšetkým kvôli nutnosti vyriešiť chladenie spaľovacej jednotky prepracovala celú prednú časť auta a nie že by sme mali niečo proti oblinám pôvodného modelu, ale hrany a pravouhlé línie nám k tomuto automobilu pasujú jednoznačne o trochu viac, píše TopSpeed.sk.

Modifikované boli tiež zadné partie, presnejšie povedané zadný nárazník, v ktorom sa objavuje náznak difúzora a modifikovaný bol tiež spojler na hornej hrane veka batožinového priestoru. Celok potom dopĺňajú nové 20-palcové hliníkové disky obuté do pneumatík s rozmermi 255/45 R20, ktoré máte v sériovej výbave. A aj keď ide v celkovom kontexte len o kozmetické úpravy, v konečnom dôsledku robia Free zaujímavejším a atraktívnejším.

Spaľovák s výkonom 150 koní

Pokiaľ ide o techniku, mohli by sme začať spomínanou spaľovacou pohonnou jednotkou. Jej oficiálne interné označenie je DAM15NDTE, ale aby sme boli trochu zrozumiteľnejší, tak ide skrátka o 1,5-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec. Produkuje maximálny výkon na úrovni 110 kW, teda 150 koní, a k tomu maximálny krútiaci moment 220 Nm. O zásobovanie sa stará nádrž na 56 litrov benzínu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-11 08:37:55 - Feat.: 1 - Title: Jozef Kabaň zakotvil v Číne. Ako sa tam darí známemu Slovákovi, ktorý bol roky tvárou Škody? 02 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: 1 - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 03 - Modified: 2024-09-26 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Dobré riešenie neexistuje. Boj o clá na elektrické autá z Číny ešte nie je na konci 04 - Modified: 2024-08-21 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nemecká Dacia alebo talianske BMW? Spoznajte, odkiaľ pochádzajú značky áut 05 - Modified: 2024-08-16 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európska konkurencia sa môže triasť. Čínsky hothatch ponúka „za drobné“ vyše 400 koní
01 - Modified: 2024-10-21 10:00:00 - Feat.: - Title: Tieto autá zabojujú o titul Svetové auto roka 2025. Toľko čínskych modelov tu ešte nebolo 02 - Modified: 2024-10-21 09:55:50 - Feat.: - Title: Slovensko si v októbrovej aukcii požičalo 446 miliónov eur 03 - Modified: 2024-10-21 08:00:00 - Feat.: - Title: Ťažké jedlo a nudná Bratislava. Čo si zahraniční turisti skutočne myslia o Slovensku? 04 - Modified: 2024-10-20 18:02:30 - Feat.: - Title: Prieskum: Spomedzi európskych krajín sa Slováci cítia najmenej šťastne. S blízkymi sa vídame viac ako Maďari 05 - Modified: 2024-10-19 22:21:55 - Feat.: - Title: Špičková legenda od Mercedesu: Schopnosti berú dych, no mnohí ich nikdy nevyužijú
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. október 2024 12:02