StoryEditor

Čínsky konkurent európskych prémioviek dostal nový pohon. Je teraz výrazne lacnejší

18.10.2024, 11:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
  • Voyah Free dostal nový verziu s dodatkom REV, ktorá predznamenáva prítomnosť spaľovacieho agregátu.
  • Ten funguje ako generátor a vyrába energiu pre jeden alebo viac e-motorov v útrobách vozidla.
  • Luxusne orientované SUV sa zmenilo aj na pohľad, poskytuje ohromný kombinovaný dojazd a atraktívnu cenovku.

Dongfeng zaradil do ponuky na slovenskom trhu novú verziu luxusného SUV Voyah Free REV. Ten k elektrickému pohonu pridáva klasický spaľovací motor. Ide o takzvaný „extended range electric vehicle“, inak povedané, je to stále batériový elektromobil, ktorý si ale na palube navyše nesie generátor elektrickej energie poháňaný benzínovým motorom.

Auto preto môžete nabíjať i tankovať a navyše je lacnejšie ako čisto akumulátorové prevedenie. Luxusné čínske SUV Voyah Free v novej verzii s dodatkom REV nie je len o inovovanej technike. Automobilka predovšetkým kvôli nutnosti vyriešiť chladenie spaľovacej jednotky prepracovala celú prednú časť auta a nie že by sme mali niečo proti oblinám pôvodného modelu, ale hrany a pravouhlé línie nám k tomuto automobilu pasujú jednoznačne o trochu viac, píše TopSpeed.sk.

Modifikované boli tiež zadné partie, presnejšie povedané zadný nárazník, v ktorom sa objavuje náznak difúzora a modifikovaný bol tiež spojler na hornej hrane veka batožinového priestoru. Celok potom dopĺňajú nové 20-palcové hliníkové disky obuté do pneumatík s rozmermi 255/45 R20, ktoré máte v sériovej výbave. A aj keď ide v celkovom kontexte len o kozmetické úpravy, v konečnom dôsledku robia Free zaujímavejším a atraktívnejším.

Spaľovák s výkonom 150 koní

Pokiaľ ide o techniku, mohli by sme začať spomínanou spaľovacou pohonnou jednotkou. Jej oficiálne interné označenie je DAM15NDTE, ale aby sme boli trochu zrozumiteľnejší, tak ide skrátka o 1,5-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec. Produkuje maximálny výkon na úrovni 110 kW, teda 150 koní, a k tomu maximálny krútiaci moment 220 Nm. O zásobovanie sa stará nádrž na 56 litrov benzínu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-11 08:37:55 - Feat.: 1 - Title: Jozef Kabaň zakotvil v Číne. Ako sa tam darí známemu Slovákovi, ktorý bol roky tvárou Škody? 02 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: 1 - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 03 - Modified: 2024-09-26 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Dobré riešenie neexistuje. Boj o clá na elektrické autá z Číny ešte nie je na konci 04 - Modified: 2024-08-21 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nemecká Dacia alebo talianske BMW? Spoznajte, odkiaľ pochádzajú značky áut 05 - Modified: 2024-08-16 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európska konkurencia sa môže triasť. Čínsky hothatch ponúka „za drobné“ vyše 400 koní
01 - Modified: 2024-12-18 11:01:27 - Feat.: - Title: Škoda radikálne zmení svoje obľúbené SUV. Ochutnávku dizajnu ponúkajú prvé skice 02 - Modified: 2024-12-18 10:11:59 - Feat.: - Title: Moskva sa nechystá vyradiť Slovensko a Maďarsko zo zoznamu nepriateľských štátov 03 - Modified: 2024-12-18 10:58:47 - Feat.: - Title: FOTO Miluješ gastro a chceš ohúriť frajerku či obchodného partnera? Toto sú najkrajšie reštaurácie na Slovensku 04 - Modified: 2024-12-17 15:55:07 - Feat.: - Title: Stellantis si v Taliansku ponechá všetky talianske závody a zvýši výrobu 05 - Modified: 2024-12-17 14:43:47 - Feat.: - Title: Tak blízko, pritom tak ďaleko
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. december 2024 12:01