Toyote sa podarilo v dvoch generáciách známeho modelu C-HR predať v Európe už viac ako milión áut, všetko to však boli modely poháňané benzínovými, hybridnými alebo plug-in hybridnými jednotkami. Teraz to chce automobilka skúsiť s čisto elektrickou verziou, ktorá sa od štandardného vozidla odlišuje pomerne výrazne a štylisticky vychádza z konceptu Compact SUV z roku 2022.
Japonci vyvinuli tento automobil na platforme e-TNGA, pričom cieľom je samozrejme snaha vyhnúť sa pokutám za flotilové emisie CO2, ktoré sa podľa všetkého budú s ohľadom na chystané zmeny posudzovať každé tri roky a nie každoročne. Novinku automobilka predstavila spolu s novým Urban Cruiser a modernizovaným bZ4X, na každoročnom podujatí Kenshiki Forum.
Elektrická Toyota C-HR má dĺžku 4 520 milimetrov a rázvor náprav 2 750 milimetrov, pričom obe čísla sú významne väčšie v porovnaní so sesterským modelom s klasickými agregátmi. Toyota sľubuje zásadne väčší vnútorný priestor v porovnaní s obvyklými autami tejto triedy, pokiaľ však ide o batožinový priestor, ten má základný objem relatívne skromný – 416 litrov, píše TopSpeed.sk.
Výkonnejšia ako Supra
Toyota bude predávať tri rôzne verzie pohonu. Základná má pohon predných kolies, pričom elektromotor je naladený na 167 koní a máte k nemu trakčnú batériu s kapacitou 57,7 kWh. Druhou možnosťou je opäť predokolka s väčším akumulátorom, ktorý má 77 kWh a s ním je spojená elektrická jednotka s výkonom 224 koní.
Zostáva vám 69% na dočítanie.