I keď v slovenčine porucha tohto druhu nemá presné pomenovanie, neznamená to, že by sa majiteľom áut u nás vyhýbala. Potvrdzujú to i niekoľké známe prípady, kedy sa vozidlo zahalilo do mraku dymu a vysokých otáčok motora. Takýto jav má na svedomí porucha nazývaná ako "Diesel runaway" a postihuje primárne vozidlá s naftovým turbomotorom pod kapotou. Našťastie, je pomerne ojedinelá.
O čo vlastne ide? Jedna z vôbec najbizarnejších porúch, aká môže majiteľa "dieseláka" stretnúť, spočíva v spotrebovávaní motorového oleja samotným motorom a turbodúchadlom. Najčastejším dôvodom vzniku je staré alebo chybné tesnenie turba, ktoré môže spôsobiť únik oleja a jeho významné prenikanie až do útrob motora.
Cez chladič stlačeného vzduchu dodáva turbodúchadlo vzduch do motora. Ten sa stlačením zahrieva, pričom v chladiči sa ochladí a do motora sa ho následne zmestí viac, čo podporuje i lepšiu objemovú účinnosť tohto druhu preplňovania. Ak však turbo stláča so vzduchom aj olej, časť sa dostáva do motora, kde je spaľovaný a zlomok sa hromadí v chladiči.
Napokon sa môže vo veľkom množstve uvoľniť a nasmeruje si to priamo do motora a jeho valcov. V tom momente už motor začína žiť akýsi svoj vlastný život. Diesel nepotrebuje k fungo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.