Tak ako sa človek nebude cítiť alebo správne pracovať v nevhodných podmienkach, rovnako ani motor auta nebude podávať špičkové výkony mimo svojej "komfortnej zóny". Na to, aby pracoval čo najefektívnejšie, spoľahlivo a s plným potenciálom totiž potrebuje dosiahnuť prevádzkovú teplotu. Tá je ideálna, hoci u mnohých motorov rozdielna, okolo 87 až 105 stupňov Celzia.
O hodnote zohriatia motora vodiča informuje najčastejšie klasická palička ukazovateľa na prístrojovom štíte v samostatnom budíku, prípadne v dnešných moderných autách ručičku nahrádza digitálny ukazovateľ.
Avšak v niektorých modeloch sa dokonca informácie o presnom zohrievaní motora neobjavujú - vodičovi slúži pre orientáciu iba kontrolka studeného motora, akonáhle zhasne, je v podstate automobil pripravený na záťaž.
Samozrejme, pre správne fungovanie celého auta je nutné zohriať ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.