StoryEditor

Dacia má „ľudový“ kombík do terénu. Je dobrý, no s nedostatkami

01.10.2017, 00:00
Dacia sa rozhodla, že k modelom s prívlastkom Stepway pridá ďalšieho člena. Aký je?

Rumunská automobilka Dacia je doslova zázrakom na trhu, dokazuje to oslovenými zákazníkmi a rozhodne sa s týmto štýlom rozširovania nechystá prestať. Práve naopak. Rozhodla sa, že k modelom s prívlastkom Stepway (Sandero, Dokker, Logy) pridá ďalšieho člena. Je ním kombi model Logan MCV Stepway. Práve takýto kúsok sme si prevzali na testovanie a zisťujeme, že ani Dacia nemusí byť úplne automobilkou, nad ktorou treba jedine ohŕňať nos.

Rozdiel oproti klasickému Loganu je badateľný už na prvý pohľad. Model Stepway má svetlú výšku 174 milimetrov, teda o 50 milimetrov vyššiu oproti bežnej verzii. To však nie je všetko. Auto získalo čierne plastové lemy blatníkov či prahov, rovnako ako strieborné (síce plastové) ochrany nárazníkov.

​V takomto vyhotovení auto nevyzerá zle a v porovnaní s klasikou je to o poznanie lepšie. Celkovému lepšiemu vzhľadu pomáhajú aj čierne 16-palcové disky či tmavosivý lak. Novinka získala dokonca LED svetlá. Ide však len o denné svietenie, no na lepšom „looku“ to znovu čosi pridá.

Interiér stavil hlavne na praktickosť

Keď sa presunieme do kabíny, nájdeme tu naozaj jednoduché ovládanie všetkého podstatného. V strede palubnej dosky je osadený dotykový farebný displej s navigáciou Media Nav Evolution a parkovacou kamerou s pomerne dobrým rozlíšením. Pod volantom je umiestnená páčka, vďaka ktorej ovládate audio a tiež hovory.

Nechýbajú príplatkové zadné elektricky ovládané okná, ktorých ovládacie tlačidlá sú umiestnené nezmyselne v dolnej časti stredového panelu. Vedľa sa nachádza aj zapínanie tempomatu/obmedzovača rýchlosti. Oceniť však musím zobrazenie zvolenej rýchlosti pri oboch funkciách a ich nastavovanie prebieha pomocou tlačidiel na volante.

HN/Radoslav Petrík

​Zlé nie sú ani sedadlá v kombinácii látky a kože, dokonca ani na dlhšie vzdialenosti. Batožinový priestor má skvelú hodnotu 573 litrov, takže zbaliť sa nie je absolútne žiadny problém. Nachádza sa tu tiež zaťahovacia roletka, no na bočnej strane nájdeme nápadne umiestnený zdvihák a kľúč na kolesá. Jednoducho lacné auto. Pod plátom je potom klasicky umiestnené rezervné koleso.

Nechýba ani množstvo úložného priestoru tak v prednej, ako ani v zadnej časti a pochvalu si zaslúži aj lakťová opierka. Tá však kvôli svojej veľkosti slúži naozaj len na opieranie. Veľkosťou prekvapila i palubná skrinka pred spolujazdcom.

Zadné sedadlá sa dajú jednoducho sklopiť takmer do roviny, a to v pomere 60 : 40, čím vznikne batožinový priestor s objemom 1 680 litrov. Na miesto sa pri štvorčlennom obsadení automobilu nebude nikto sťažovať, horšie to bude pri obsadení piatimi dospelými ľuďmi.

Trojvalec neurazí, ani nepoteší

Pri cestovaní päťčlennej posádky budete pociťovať nielen menší priestorový komfort, ale aj veľmi slabú dynamiku. O pohon prednej nápravy sa v tomto prípade stará preplňovaný trojvalcový benzínový motor TCe s objemom 0,9 litra a výkonom 66 kW. Ten je spojený výhradne s päťstupňovým manuálom, no je určený naozaj len na oddychovú jazdu. Na rýchle rezanie zákrut ihneď zabudnite, to prednosťou tohto automobilu vlastne ani nechce byť.

HN/Radoslav Petrík

​To, že je pod prednou kapotou trojvalec, budete nielen počuť, ale tiež cítiť. Odhlučnenie je na pomerne nízkej úrovni a pomerne výrazne cítiť aj vibrácie motora. Spotreba sa pri 130-kilometrovej rýchlosti na diaľnici pohybovala na úrovni 7,4 litra na sto kilometrov a pri šetrnej jazde mimo mesta môže dosiahnuť aj 5,5 litra na sto kilometrov. To však stále nie sú práve najúžasnejšie čísla.

No napríklad podvozok si určite zaslúži pochvalu, a to kvôli dobrému filtrovaniu väčšiny nerovností. Vďaka vyššej svetlej výške nie je problém absolvovať aj mierny terén, netreba to však preháňať, a hlavne nezabúdajte na absenciu pohonu všetkých štyroch kolies. Z blata, napríklad cestou na chatu, sa nemusíte potom vôbec dostať. Na občasné výlety mimo spevnených ciest to však postačí. Auto disponuje aj funkciou udržania v kopci a parkovacími senzormi. Štart/Stop systém tu je tiež a vypína sa ťažšie dostupným tlačidlom v strede, vedľa ručnej brzdy.

Záver

Daciu Logan MCV Stepway môžete mať od 11 040 eur, čo je pomerne nízka cena, no chcelo by to ísť ešte o čosi nižšie. Vozidlo nemá problém s miernym terénom, má veľký batožinový priestor, pohodlné sedadlá a dobre filtruje nerovnosti.

HN/Radoslav Petrík

​Naopak, nevýhodou je lenivejší motor, čo by mohla napraviť voľba dieselového 1,5-litrového agregátu. Tým by sa pravdepodobne odstránili aj vibrácie a časť hluku, ktorý sa do kabíny výrazne dostáva.

Spracovanie je na lepšej úrovni, avšak stále tu nájdeme znaky toho, že ide o lacné auto. Pri kúpe rozhodne luxus nečakajte, ale ide o slušný praktický kombík. Za tie peniaze toho dostanete pomerne dosť, a to už aj pri značke, akou je Dacia. 

01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 11:39