Iba 15 stupňov Celzia, silný vietor a polooblačno. Približne také počasie panovalo počas nášho testu prémiového éčkového kabrioletu od Mercedesu. No ani pomerne nepriaznivé poveternostné podmienky jazde pod holým nebom neprekážali. Týždeň so športovým kupé bol zážitkom.
Historické míľniky
E400 kabriolet je po sedane, kombi, kupé a outdoorovej verzii All-Terrain už piatou verziou novej triedy E. Momentálne ide o najvýkonnejšie a najluxusnejšie auto bez strechy od stuttgartskej automobilky. A musíme povedať, že oprávnene. Kabriolet, ktorý sme dostali aj my, mal prvýkrát v histórii pohon všetkých štyroch kolies 4Matic.
Auto s trojlitrovým benzínovým motorom a výkonom 245 kW pôsobilo na cestách dynamicky. Pri športovom režime s príznačným zvukom motora bolo skutočným žihadlom, no pre vodiča zároveň s veľmi pohodlným až plávajúcim pocitom. Komfortu a „obývačkovému pocitu“ neprekážali ani 20-palcové disky. Výrobcom uvádzaných 5,5 sekundy na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti sa jednoznačne zhodujú s realitou. Presvedčili sme sa o tom častejšie, pretože najsilnejší kabriolet si to jednoducho pýtal.
Vysoký výkon sa však odrazil aj na počte návštev čerpacích staníc. Nám sa síce podarilo štandardne jazdiť približne na úrovni 14 litrov na sto kilometrov, no treba povedať, že sme plynom naozaj nešetrili. Počas šetrnej jazdy éčkový kabriolet spotrebuje približne desať litrov na sto kilometrov ciest.
Dych luxusu
Interiér auta je kapitola sama osebe. Vozidlo ponúka na trojdverový kabriolet veľký priestor, ktorému dominuje 12,3-palcový displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Vodič môže voliť tri rozdielne grafiky Classic, Sport a Progressive, ale aj 64 odtieňov ambientného osvetlenia, ktoré v noci pôsobí naozaj prémiovo. Exkluzívny vzhľad dopĺňali príplatkové prvky k 25. výročiu kabrioletov v automobilke. Tým dominovalo nelakované drevo, krásne výduchy klimatizácie a dizajnová koža.
Priestor majú prekvapujúco aj cestujúci vzadu, ktorí si napriek absencii dvoch zadných dvier pohodlne uložia nohy. Komfortný prístup do zadnej časti auta bez krkolomných pohybov umožňujú elektricky posúvateľné predné sedadlá. Na víkendový výlet teda v pohode vezmete aj kamarátov. Pravdepodobne sa vám ešte poďakujú.
Osobitne nás zaujala technológia Magic Vision Control. Takzvané magické stierače sú jedným z bezpečnostných, no hlavne veľmi praktických riešení. Magic Vision Control v praxi znamená ostrekovače integrované priamo v stieracej lište stierača. Pri umývaní čelného skla nie je teda nijakým spôsobom obmedzený váš výhľad kvôli rozstrekujúcej sa kvapaline. Maličkosť, no vo vyšších rýchlostiach veľmi užitočná záležitosť. Aj pre kolegov vodičov cestujúcich za vami.
Nielen v lete
Základnou otázkou, ktorú si položí majiteľ kabrioletu, je obdobie jeho využitia počas roka. Ak si však niekto myslí, že jazda so stiahnutou strechou funguje len so šiltovkou a pri teplote 30 a viac, mýli sa. Mercedes dotiahol svoj kabriolet do dokonalosti. O správnu teplotu pre vodiča a spolujazdca sa totiž stará systém Airscarf, ktorý je absolútne adekvátnou náhradou za teplý letný vánok. Takzvaný „vzduchový šál“ sa stará o tepelnú pohodu cestujúcich v prípade, že jazdia s otvorenou strechou. Špeciálny výduch klimatizácie umiestnený v predných sedadlách vytvára v oblasti šije zónu teplého vzduchu, ktorá má brániť prechladnutiu krčnej chrbtice. Tu sa však starosť auta o vaše termopohodlie nekončí.
Ďalším systémom je AirCap. Po stlačení spínača na stredovej konzole sa veterná lamela na čelnom skle zodvihne a opierky hlavy na zadných sedadlách sa vysunú smerom nahor. Čo to spôsobí? Zväčší sa oblúk prúdenia vzduchu nad priestorom pre cestujúcich, čo výrazne znižuje vzduchové turbulencie, prievan, ale aj hluk vnútri auta. So spolucestujúcimi preto nie je problém v pokoji sa porozprávať.
Ak teda neprší, strechu si dajte pohodlne dolu aj v októbri. Pri vyšších rýchlostiach mimo obce či na diaľnici však zimu z auta jednoducho nevyženiete. Vtedy na rad prichádza strecha, ktorú podľa našich odhadov zatiahnete do 20 sekúnd. Navyše ju možno otvárať a zatvárať až do rýchlosti jazdy 50 km/h.