StoryEditor

Vyskúšali sme BMW, ktoré klame vzhľadom. Je lepšie, než sme mysleli

25.02.2018, 11:00
Nemecká automobilka BMW nedávno predstavila ďalšieho párneho člena do svojej rodiny X.

Hoci má X2 väčšie číslo v označení, rozmerovo je model menší ako X1 a to na dĺžku o 79 milimetrov a na výšku o 72 milimetrov. My sme získali možnosť medzi prvými na Slovensku si na niekoľko hodín vyskúšať túto novinku „na vlastnej koži“.

Stojí pred nami teda naozaj robustne vyzerajúce BMW, ktoré takto jednoducho dokáže klamať vzhľadom. Napriek tomu že „pochádza“ z modelu X1, s ktorým zdieľa platformu UKL, prináša do rodiny X svieži a odvážny vietor. Dizajnovo sa totiž vskutku odviazalo a zapôsobiť má pritom najmä na mladších zákazníkov.

Odlišná prémiovka

Už na pohľad auto spoznáte vďaka svojskému vzhľadu. V prednej mohutnej časti nájdeme LED svetlomety s denným LED šesťuholníkovým svietením, dvojicu výrazných BMW obličiek – masku chladiča a agresívne pôsobiaci nárazník. Pri pohľade z boku zaujme výrazná zadná časť a zužujúce sa zadné bočné okno. Na C-stĺpiku si potom môžeme všimnúť novo osadené logo automobilky, ktoré odkazuje na modely zo 70.rokov - konkrétne na model 3.0 CSL a 2000 CS.

Disky kolies sú v rozmedzí od veľkosti 17 až po 20-palcov, pričom záleží aj od zvolenej výbavy. V našom prípade stálo auto na 18-palcových diskoch, ktoré sú takým pekným a komfortným kompromisom, hoci na pohľad by auto určite znieslo aj väčšie "obutie".

HN/Radoslav Petrík

​K dispozícii je aj balík M Sport X a M Sport, ktorý podčiarkne dynamický vzhľad novinky. Zadnému nárazníku tak môže robiť spoločnosť difúzor či dvojica koncoviek výfuku. Nad svetlami je potom rozmerovo skromnejšie okno, cez ktoré je však bezproblémový výhľad, a zakončenie je v podobe strešného spojleru.

Vydarený interiér

V kabíne nájdeme kvalitné materiály a veľmi dobré spracovanie. Vodič sedí o niečo vyššie než v klasickom hatchbacku, čím je zaistený lepší výhľad a prehľad na cestách. So športovým M balíkom pribudne výborný multifunkčný volant, ktorý skvele padne do ruky.

V strede palubnej dosky, ktorá vychádza z modelu X1, je osadený 6,5-palcový, prípadne 8,8-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý viete ovládať aj pomocou už tradičného voliču na stredovom tuneli. Ten disponuje aj dotykovým „písaním“, čo uľahčuje napríklad prácu s navigáciou.

HN/Radoslav Petrík

​V našom prípade nám prinášal informácie aj farebný head-up displej, ktorý premieta priamo na čelné sklo. Kožené sedadlá sú pohodlné a nie je problém nastaviť si dokonalú pozíciu za volantom. 

Priestoru je v interiéri dostatok, rovnako ako úložných priestorov. Na zadných sedadlách môžu mať problém len vyšší ľudia. Kufor má slušnú hodnotu 470 litrov a nechýba ani LED podsvietenie kabíny či dostupných 10 farieb karosérie.

Motor a jazda

Pod kapotou nami skúšaného modelu bol osadený slabší dvojlitrový dieselový štvorvalec TwinPower Turbo, označovaný ako xDrive20d, s výkonom 140 kW a krúticim momentom 400 Nm. Maximálna rýchlosť je 221 kilometrov za hodinu a zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu je s časom 7,7 sekundy. Výkonu je na bežnú jazdu naozaj dostatok, no žiadnu výrazne dynamickú jazdu rozhodne nečakajte. 

K dispozícii sú aj tri režimy jazdy – Comfort, EcoPro a Sport. S ich použitím sa mení odozva na stlačenie plynového pedála, reakcia prevodovky či napríklad riadenia. V ponuke sú aj adaptívne tlmiče Dynamic Dumper Control.

HN/Radoslav Petrík

​Kultivovanosť motora je na dobrej úrovni a do interiéru sa hluk nijak výraznejšie nedostáva. Agregát bol spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a disponoval tiež pohonom všetkých kolies xDrive.

Nerovnosti tlmí nová „X-dvojka“ veľmi dobre. Podvozok je pevný, no dostatočne komfortný aj na slovenské cesty. Väčšinu nerovností s prehľadom filtruje a výraznejšie rany nie je zväčša vôbec počuť.

Skvelé oživenie ponuky

Hoci model BMW x2 bude určený najmä špecifickým mladším zákazníkom, prináša do ponuky značky príjemnú odlišnosť. Ponúkne pritom dostatočný komfort, robustný dizajn a dobré jazdné vlastnosti. Nepochybujeme teda, že si nájde množstvo priaznivcov. Nás osobne model príjemne prekvapil.

Cena nami skúšaného modelu bola na úrovni približne 61-tisíc eur, treba však podotknúť, že išlo o verziu so širokou príplatkovou výbavou.

Základná cena za model X2 štartuje na sume 32 100 eur. Podrobnejšie zhodnotenie vám prinesieme po absolvovaní týždňového redakčného testu.

01 - Modified: 2024-12-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Problém naštartovať či otvoriť dvere. Táto výbava vám v zime nemôže chýbať v aute 02 - Modified: 2024-12-25 11:00:00 - Feat.: - Title: Ako zvládol Razr tri mesiace používania? Vyskúšali sme si život s ohybnou Motorolou 03 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto 04 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne 05 - Modified: 2024-12-23 10:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. december 2024 16:29