Nástup na vlnu elektrifikácie je pre automobilky nutnosťou. Hoci česká automobilka Škoda Auto sa do tohto smeru pripojila trochu neskôr, než by sa vzhľadom na pestrejšiu ponuku konkurenčných značiek patrilo, napokon sme sa počas minulého roka dočkali a spoznali nielen prvý plne elektrický model Citigoe iV, ale aj plug-in hybridný modernizovaný Superb.
Koncom roka ešte elektrifikované portfólium výrobcu obohatil mild a plug-in hybridný variant bestsellera v podobe novej generácie Octavie. Vráťme sa však naspäť k Superbu s dodatočným označením iV, ktorý sa stal v podstate prvým plug-in hybridným vozidlom mladoboleslavskej automobilky.
Bez výrazných zmien
Hybridný Superb vychádza zo svojej novej faceliftovej verzie a o prítomnosti hybridného pohonu informuje iba malá plaketa iV (označujúca elektrifikované autá Škoda) na piatych dverách batožinového priestoru. Skvelou novinkou je, že model je k dispozícii už v základe s LED svetlometmi a za príplatok sú dostupné aj vo verzii Matrix s vyrezávaním oprotiidúcich áut.
Práve toto je prvok, za ktorý sa nepochybne oplatí pri konfigurácii priplácať. Podľa vzoru ďalších nových modelov je zadná časť obohatená o nápis ŠKODA, ktorý nahrádza doteraz osádzané logo automobilky. Dynamicky pôsobiaca karoséria a najmä predná časť s veľkou maskou chladiča zaujme na prvý pohľad, avšak práve tu nachádzame prvú zásadnú odlišnosť oproti konvenčnej verzii.
V maske chladiča sa totiž ukrýva malé veko, po ktorého otvorení získate prístup k dobíjaciemu konektoru. Nabíjací kábel je možné uložiť pod podlahu v batožinovom priestore, ktorý sa však kvôli prítomnosti batérie zmenšil zo 660 na stále dostatočných 510 litrov. Vďaka svojej šírke a hĺbke nebudete pociťovať nejaké výrazné obmedzenie pri jeho používaní.
Interiér podľa vzoru karosérie využívanie hybridného systému šikovne tají. Na dlhých cestách ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.