Móda prerastených športovo-úžitkových vozidiel dospela až do takého štádia, že praktické minivany a modely segmentu MPV sa pomaly stávajú raritou na cestách. A nielen ony, veď SUV a crossovery vytláčajú z ponúk automobiliek aj mnohých ďalších časom overených súrodencov.
Málokto si uvedomuje skrytú pridanú hodnotu rodinne zameraných krabíc, akými sú napríklad Peugeot Partner (dnes už Rifter) či Citroën Berlingo. „Ja to nepotrebujem“, „To je až príliš veľké“, „Nechcem pôsobiť ako kuriér“, a mnohé ďalšie výroky zaznievajú ako odpoveď na otázku, prečo si namiesto MPV alebo minivanu plánujete kúpiť SUV.
Možno niektoré z nich vďaka testu japonsko-francúzskej novinky Toyota Proace City Verso vo verzii Long otočíme a uistíme vás v tom, že hoci si myslíte, že podobné auto nepotrebujete, opak je v skutočnosti pravdou.
V pohodlí aj na kraj sveta
Začnime hneď srdcom modelu. Je ním francúzska naftová 1,5-ka s maximálnym výkonom 96 kW (130 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Tá by mala byť povinnou „výbavou“ pri konfigurácii v prípade, že to s prevozom početnej rodiny a hŕby batožiny myslíte vážne.
Najsilnejší agregát totiž poskytuje slušnú dávku dynamiky, a to aj pri plne naloženom aute. Slabšie motorizácie by už mali najmä pri diaľničnom tempe či kľukatých horských výjazdoch zrejme problém....
Zostáva vám 85% na dočítanie.