Koncom minulého roka sa svetu predstavila štvrtá generácia Octavie, spolu s Fabiou nepochybne najobľúbenejšieho vozidla mladoboleslavskej značky Škoda. Oproti predchádzajúcej tretej generácii, ktorá rozprúdila diskusie najmä svojim kontroverzným faceliftom, sa novinka posúva technologicky i dizajnom poriadne vpred.
Nechýba pritom prvýkrát v histórii modelového radu ani rozsiahla elektrifikácia pohonov, pričom Octavia má teraz naozaj až extrémne bohatú ponuku najrôznejších motorizácií. Do rúk sa nám v tomto roku už dostala bežná naftová verzia, horúce novinky v podobe plug-in hybridného prevedenia iV či ostrého variantu RS iV a teraz prichádza na rad azda najjednoduchší typ na šetrenie s označením e-TEC, ktorému sme doteraz nevenovali pozornosť.
V tomto prípade sa teda upriamime najmä na jazdné vlastnosti či motorizáciu ako takú, nakoľko dizajn a technológie v kabíne sme sa už dostatočne preverili v predchádzajúcich testoch. U verzie e-TEC sa v tomto ohľade totiž nemení nič a stále ide o atraktívny kúsok, ktorý bude podľa nášho názoru zrejme najžiadanejší. Prečo?
Šetríte bez obmedzení
Najsilnejším argumentom pre kúpu tohto prevedenia s označením e-TEC je tichý, hladký chod a nízka reálna spotreba. Ak totiž nad naftou ohŕňate nos, jazdíte prevažne kratšie trasy, reálne nepotrebujete jazdiť výhradne na elektrickú energiu (Octavia iV) alebo nemáte k dispozícii možnosť nočného nabíjania plug-in hybridu, práve najjednoduchší mild-hybrid je vhodná voľba. Je určený v zásade pre každého, neobmedzuje, nemusíte riešiť...
Zostáva vám 85% na dočítanie.