StoryEditor

Japonský „drobec“ od Toyoty čaruje so spotrebou. Je ideálom nielen do mesta

05.03.2022, 23:00
Malý Yaris na steroidoch dostal prívlastok Cross a chystá sa ukradnúť zákazníkov v preplnenom segmente CUV-B. Podarí sa mu to?

So svojím drobným súrodencom toho síce veľa spoločného nemá, no i tak nesie pyšnú inšpiráciu jeho menom. Nový Yaris Cross dopĺňa bohatú paletu modelov japonskej automobilky Toyota o veľmi dôležitého člena, spadajúceho do čoraz populárnejšieho segmentu CUV – teda kompaktných crossoverov B.

V zásade, s klasickým Yarisom novinka zdieľa iba podvozkovú platformu TNGA-B či niekoľko vizuálnych prvkov, vo väčšine ďalších ohľadov už potom kope svoju „vlastnú ligu“, v ktorej chce priniesť zákazníkom priestrannosť, štýlový vzhľad, modernú techniku a obratnosť predurčenú do mestských uličiek.

​To, čím sa od nemalej konkurencie na dnešnom trhu model odlišuje, je aj ponuka pohonov. Okrem konvenčného 125-koňového benzínu sa totiž ponúka aj v nami testovanom vyhotovení s hybridným pohonom či pohonom prednej nápravy alebo dokonca oboch náprav.

To sa dnes u konkurentov príliš nevidí, mnohí totiž dávajú prednosť len roztáčaniu predných kolies, a tak aj v tomto smere môže Yaris s prívlastkom Cross zaujať. Podarilo sa mu to u nás?

Hviezdna spotreba

Do rúk sme dostali pre Toyotu azda tradične hybridné vyhotovenie modelu, ktoré je z nášho pohľadu úplne ideálnou voľbou. Najmä teda ak budete auto využívať primárne v meste a nezakladáte si na cene do 17-tisíc eur. Do tejto hranice sa totiž s hybridom nedostanete ani v najzákladnejšej výbave, no benzín si vo verzii Active zaobstarať viete a dostanete ešte o necelých 10 koní navyše.

Nám v útrobách pracovala taktiež 1,5-litrová pohonná jednotka Dynamic Force, ktorá však spolupracuje s hybridnou technikou a na výhradne predné kolesá posiela maximálny výkon o niečo skromnejších 116 koní. Je to málo? Nemyslíme si. S autom, ktorého prevádzková hmotnosť je len necelé 1,2 tony, si dokáže porcia kobýl pekne poradiť.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-20 14:37:00 - Feat.: - Title: RECENZIA Film Nerob vlny je nočnou morou každého učiteľa. Ukazuje na problém modernej doby, kedy žiaci šikanujú pedagóga 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. december 2024 17:39