Iba veľmi málo áut si dokáže počas svojho pôsobenia vybudovať rešpekt a meno na takej úrovni, ako to dokázal model Land Cruiser od Toyoty. Za skoro 70 rokov existencie patrí bez pochýb k uznávaným terénnym legendám ako Mercedes-Benz triedy G, Land Rover Defender, Jeep Wrangler a ďalší, ktorí však už medzičasom prišli z časti o svoj jedinečný charakter a museli sa prispôsobiť rozmanitejším požiadavkám náročných zákazníkov.
Samozrejme tým netvrdíme, že by spomínané modely "vymäkli", len už spolu so špičkovými vlastnosťami mimo spevnených ciest kombinujú i luxus a najmodernejšie možné riešenia. A popravde, s autom za zhruba sto tisíc eur už asi väčšina nebude brázdiť rozmočené poľné cesty a brodiť sa hlbokým blatom uprostred lesa.
Dôkazom je aj fakt, že spomínaných kolegov nájdeme dnes už skôr v garážach nákupných centier, než v náročnom teréne. Stále to v sebe majú, no práve Land Cruiser je z pomedzi konkurencie ešte stále akási "stará škola". Doslova. Veď aktuálna generácia je na trhu už od roku 2009 a stihla doteraz absolvovať dve modernizácie. Tretia je teraz tu, teda konkrétne v útrobách.
Viac výkonu
Ak odhliadneme od prastarej série 70 vyrábanej od roku 1984 takmer bez zmeny a dostupnej na niektorých trhoch dodnes, Land Cruiser je vo svete ponúkaný v dvoch verziách. Zatiaľ čo v Amerike si užívajú väčší i luxusnejší variant 200, dostupný aj so špičkovým 5,7-litrovým benzínovým osemvalcom pod kapotou, pre Európu je určený výhradne naftový 2,8-litrový štvorvalec v malom karosárskom prevedení 150. Hoci slovo malý vyznie aj v tomto spojení komicky.
Veď vonkajšie rozmery s dĺžkou 4 840 mm, šírkou 1 885 mm a výškou 1 890 mm zahanbia i dnes mnohých nových SUV konkurentov. Nehovoriac o svetlej výške minimálne 215 mm. "Drobček" dostal po najnovšej modernizácii vylepšený motor, ktorý zo slušného objemu doluje teraz namiesto výkonu 130 až 150 kW a p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.