S elektromobilmi sa v poslednom čase na automobilovom trhu akoby roztrhlo vrece. Ich obľúbenosť u zákazníkov rastie, infraštruktúra sa rozširuje, tlak Európskej únie na emisie sa zvyšuje a výrobcom teda nezostáva nič iné, než čoraz viac presadzovať i alternatívne elektrifikované pohony.
U niektorých modelov sa začlenenie elektromotora podarí lepšie, u iných toto riešenie ešte trochu pokrivkáva. Nás po rannom prevzatí štýlovej novinky značky Opel zaujímalo, ako na tom bude práve novo prichádzajúca Mokka-e, respektíve Electric.
Výrobca si totiž na svojom crossoveri dal skutočne záležať a podľa jeho slov má zmeniť pohľad verejnosti na značku i udávať "trend" pre ďalšie chystané vozidlá nesúce logo s bleskom. Podotýkame, nové logo s bleskom, avšak o tom neskôr. Ako jazdí?
Ticho, komfort a rýchle nabíjanie
Nasadáme do auta, stláčame trochu skryté tlačidlo štartovania motora pod volantom a počujeme tiché prebúdzanie pohonného ústrojenstva so signálom, ktorý vám dáva najavo pripravenosť k jazde. Na palubnom počítači svieti s plne nabitým akumulátorom dojazd necelých 320 kilometrov, čo nie je natoľko vzdialená hodnota od údajov výrobcu - ten hovorí o rádiuse 322 kilometrov podľa reálnejšieho štandardu WLTP.
Hoci sa na prvých jazdách nezvykneme výraznejšie venovať spotrebe, po niekoľkohodinovom jazdení v meste, na okreskách, miernom teréne a poskakovaní pri fotení nám pri odovzdávaní auta systém ukázal prekvapivo peknú hodnotu 18,5 kWh na sto kilometrov. V domácom teste nás však bude zaujímať, či sa skromný apetít udrží aj dlhodobejšie po niekoľkých stovkách prejdených kilometrov, predsa len sme na úvodné zoznámenie sa s autom mali len krátku chvíľu.
Zostáva vám 85% na dočítanie.