Online premiéry, obmedzený predaj, prísne vládne bezpečnostné opatrenia, lockdown či zákaz vychádzania. Keďže pretrvávajúca pandémia koronavírusu už niekoľko mesiacov výrazne obmedzuje možnosti na spoznávanie novo predstavených modelov, pre zhodnotenie prvých dojmov v prvom športovo-úžitkovom vozidle svojho druhu od českej automobilky Škoda sme museli počkať až na jej samotný príchod na slovenský trh.
Na druhú stranu, aspoň sme si utvorili lepší obraz o tom, ako bude fungovať práve v našom domácom prostredí. Na spoznávanie kvalít sme dostali k dispozícii Enyaq vo verzii iV 80 a zisťovali sme, čím si môže vybojovať pozornosť u publika.
Jazdecky poteší
Nie je žiadnym tajomstvom, že Enyaq využíva rovnakú podvozkovú platformu MEB, určenú pre elektromobily, ako koncernový kolega Volkswagen ID.4. O pohon sa v našom prípade staral vzadu uložený elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm poháňal výhradne zadné kolesá. Mimochodom, neskôr sa ponuka rozšíri aj o prevedenie s pohonom všetkých kolies a motorom vpredu i vzadu.
Výrobca udáva maximálny dojazd nami skúšanej verzie na úrovni približne 500 kilometrov, čo nemusí byť úplne nereálne. Keď sme si model prevzali, na palubnom počítači svietil údaj 340 kilometrov. Ten vychádzal z doterajšej spotreby i mnohých ďalších faktorov (počasie, využívanie rekuperácie, doterajšie zaobchádzanie s autom, lokalita jazdy, ...), ktoré u elektromobilov všeobecne zásadne ovplyvňujú finálny akčný rádius.
Nehovoriac o tom, že v rukách sme mali nové kúsky a s postupným nábehom kilometrov by mal podľa slov značky doj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.