StoryEditor

Otestovali sme Ford, ktorý dáva prednosť rozumu. V teréne dokáže zahviezdiť

02.05.2021, 00:00
Ford Ranger XLT si skvele poradí s každodennými výzvami aj v spolupráci so slabším dieselom či šesťstupňovým manuálom. A pritom vôbec nevyzerá zle.

Zabudnite na pozlátko a luxus. Vyskúšali sme Ford Ranger v prevedení XLT, ktorý je ideálnym spoločníkom na každý deň i ťažkú robotu. Keď sa povie pick-up, väčšina si predstaví prerasteného obra s korbou plnou kameňa a stroho vybaveným interiérom. A tak by to po správnosti aj malo byť, no nie?

Lenže časy sa menia a aj modely, ktoré boli navrhnuté primárne za účelom pomoci v ťažkých podmienkach a ako pravá ruka pri neľahkej práci, postupne vymäkli. Nemyslíme to teraz tak, že by už nevyšli na miesto, kde bežné autá na možný výjazd ani len nepomyslia.

​Skôr narážame na samotnú myšlienku karosárskeho variantu a tiež vybavenia kabíny. Kožené čalúnenie, obrovské displeje, najrôznejšie technologické vymoženosti a dizajnové doplnky, kvôli ktorým sa už aj ľahšieho terénu budete báť. Veď nechcete ani pomyslieť na to, že by ste oškreli tie štýlové disky, že?

Niekedy sú pick-upy dneška jednoducho naozaj skôr náradím pre odvoz nákupov z obchodných centier, kde sú čoraz častejším zjavom, než ako poslušný praktický sluha pri práci. Testovaný Ranger XLT je akýmsi kompromisom.

Základ stačí, keď turbo tlačí

Pod kapotou verzie XLT nečakajte žiadny nabúšený agregát. Na výber je v ponuke totiž výhradne základný slabší dvojlitrový diesel s jedným turbodúchadlom, maximálnym výkonom na úrovni 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom s hodnotou 420 Nm. A stačí to? Stačí. Oproti vyššie postavenému silnejšiemu 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo motoru je to rozdiel 32 kW/80 Nm, avšak Ranger to so cťou zvláda aj v skromnejšej motorizácií.

Problém mu nerobia ani diaľnice, no tu treba počítať s jemne vyššou spotrebou paliva, podobne ako v meste to bolo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
21. máj 2022 10:45