Elektromobily začínajú v našich životoch zohrávať čoraz významnejšiu úlohu. Či sa nám to páči alebo nie, podľa bruselských úradníkov, a tým pádom i automobiliek, je to jediná vhodná budúcnosť mobility. Aj preto sa čoraz viac obohacujú ponuky výrobcov o elektrifikované alebo plne elektrické modely.
Tie urobili za posledné roky obrovský skok vpred a už rozhodne neplatí, že sú určené výhradne do mesta a prinajlepšom každý večer vás čaká zdĺhavé nabíjanie. Dnes už zastúpia jediné auto v rodine, reprezentačné auto manažéra aj úžitkového spoločníka pri práci.
Testovaný Opel Mokka-e je potom najmä štýlovým doplnkom, ktorý nesklame ani svojimi parametrami. Nie všetko však funguje ideálne a ani v prípade nemeckej novinky to nebolo inak.
Mesto by malo hrať prím
Novú Mokku môžete kúpiť hneď v niekoľkých verziách, čo potenciálnym zákazníkom dáva absolútne voľnú ruku. Okrem benzínovej totiž môžete kúpiť aj diesel, nad ktorým už mnohí zlomili palicu a taktiež nami skúšanú elektrickú verziu. Bohužiaľ, ani v jednom prípade nie je k dispozícii pohon všetkých kolies a model sa vždy spolieha výhradne na predný náhon.
Mokka s prívlastkom „e“ sa pýši elektromotorom s výkonom na úrovni 136 koní, ktorý čerpá energiu s pomerne skromnej 50 kWH batérie. Ide však o hrubú kapacitu, reálne využiteľných je asi 45 kWh. Takáto porcia by mala modelu zabezpečiť dojazd na úrovni 324 kilometrov, podľa údajov výrobcu a cyklu WLTP.
Realita je však, ako vždy, trošku iná. Samozrejme, nevylučujeme, že v lete by ste sa s výraznejšou snahou k tejto hodnote moh...
Zostáva vám 85% na dočítanie.