StoryEditor

Predsudky bokom. Vylepšené SUV od Peugeotu dokáže zmazať nálepky z minulosti

08.06.2021, 15:00
Peugeot zmodernizoval svoj známy športovo-úžitkový model 3008, pričom s prepracovaným dizajnom teraz ešte viac rúca zaužívané predsudky o "Francúzoch".

Peugeot 3008 snáď ešte nutne nepotreboval facelift. Napriek tomu sa značka rozhodla, že dozrel ten správny čas a svetlo sveta uzrel Nový Peugeot 3008. S pôvodným modelom to dotiahli medzi najúspešnejšie kompaktné SUV s počtom 800-tisíc predaných kusov a v roku 2017 sa stal Peugeot 3008 dokonca Autom roka. Na vlne úspechu sa chcú zviezť čo najdlhšie, a tak možno i to prispelo k miernej zmene imageu.

Novšie generácie Peugeotov majú všetky do jedného svoje typické tvary, vďaka ktorým túto značku rozoznáte už z diaľky. Verzia 3008 však napríklad nemala povestné tesáky, no práve v tomto facelifte ich dostala do výbavy v podobe LED denných svetiel. Na cestách sa tak bude na vás ceriť už aj toto vynovené SUV. Na zúbok sme sa mu pozreli aj v našej redakcii, kde sme ho privítali v tmavom elegantnom prevedení.

​Predné svetlá prešli však tiež zmenou a už v nich nie je výrazný zárez. Redizajnované sú i zadné svetlomety, ktoré využívajú Full LED technológiu a už samozrejmosťou je ich svietenie v troch líniách, teda akýchsi zárezoch pazúrov.

Či už sa vám to páči, alebo nie, automobilka jednoducho vo svojich nových modeloch stavila na robustne vyzerajúcu masku. 3008 nie je výnimkou a nos tohto vozidla je celkovo poriadne vysoký. Tento raz má však novú bezrámovú mriežku chladiča, vďaka čomu by mal dizajnovo pôsobiť viac čisto a modernejšie.

Osobne sa nám vizáž novinky pozdáva a patríme k fanúšikom pežoťáckych štvorkolesových tátošov z posledných rokov. Podľa nás sa vtedajšiemu šéfdizajnérovi Julesovi Vidalovi podarilo mimoriadne obnoviť portfólio a značka skrátka dostala svoj dizajn do povedomia tak silno, že keď niektorý model Peugeotu zbadáte, jednoducho ho viete priradiť do ich stajne.

Jedna-dvojka automat

Pod kapotou sa skrýva benzínový trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra, ktorý generuje výkon 96 kW. Špecifikácie síce nenapovedajú, že by malo ísť o niečo výnimočné, no v skutočnosti nám tento pohon na bežné účely úplne dostačoval. Ponúkal komfortné vozenie, pričom v meste sme sa pohybovali so zmiešanou spotrebou 7 až 8 l/100 km.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-05-01 17:34:35 - Feat.: 0 - Title: Otestovali sme Ford, ktorý dáva prednosť rozumu. V teréne dokáže zahviezdiť 02 - Modified: 2021-04-22 20:56:34 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme štýlovku od BMW. Nebude to mať ľahké, má jeden výrazný nedostatok 03 - Modified: 2021-05-08 21:09:08 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme luxusný Batmobil pre siedmich. Kraľuje priestorom, dizajnom i úsporou 04 - Modified: 2021-06-05 18:38:35 - Feat.: 0 - Title: Postačí aj základ? Vyskúšali sme vstupnú bránu do sveta značky Cupra
01 - Modified: 2022-08-09 09:26:25 - Feat.: - Title: Lacná stará Dacia niekde aj naďalej žije. Bude prvým elektromobilom ruskej Lady 02 - Modified: 2022-08-09 08:41:41 - Feat.: - Title: Smartfón, ktorý skoro nikto nevyrába. Asus však stále ponúka mobil do ruky 03 - Modified: 2022-08-08 15:04:43 - Feat.: - Title: 30-tka v meste? Vodiči môžu čoskoro spomaliť, Brusel volá po plošnom znížení rýchlosti 04 - Modified: 2022-08-08 09:52:02 - Feat.: - Title: Bezplatné nabíjačky Lidl skončia. Zneužívali ich pravidelne aj nenakupujúci vodiči áut 05 - Modified: 2022-08-06 11:30:04 - Feat.: - Title: Plánujete kúpiť ojazdený elektromobil? Toto sú najdôležitejšie veci, ktoré berte do úvahy
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
09. august 2022 12:01