Luxusná divízia Citroënu s označením DS sa ešte v roku 2014 osamostatnila, aby mohla v plnej sile konkurovať na trhu zavedeným prémiovkám, pričom aktuálne stojí na pomyselnom vrchole koncernovej rodiny Stellantis.
Pod ňou sa skromne nachádzajú Peugeot, Citroën i Opel. Práve prémiová značka DS Automobiles sa teda pýši skutočne odvážnym dizajnom i najmodernejšími technológiami, ktoré sú v rámci rodiny k dispozícii.
Keďže segment športovo-úžitkových vozidiel bol a stále ešte je horúcim trendom medzi zákazníkmi, niet sa čomu diviť, že i úvodný model DS7 vyznával strih karosérie SUV. Portfólio neskôr doplnil menší súrodenec s označením DS3 Crossback, ktorý má uspokojiť potreby klientov hľadajúcich kompaktnejšie rozmery v podobe crossovera.
V ponuke sa nachádza s konvenčnými motorizáciami, ale taktiež aj ako plne elektrická verzia E-tense. Nám v redakcii padol na týždeň do rúk variant s benzínovým agregátom a atraktívnou výbavou. Aký je a dokáže obhájiť svoju cenu?
Vyššia spotreba, dobrá kultivovanosť
O pohon sa v tomto prípade staral 1,2-litrový benzín PureTech s výkonom 96 kW (130 koní), ktorý tvorí rozumný stred ponuky naladenia motora (100, 130 alebo 155 koní). Vyprodukuje pritom krútiaci moment na úrovni 230 Nm, spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a roztáča výhradne predné kolesá.
Kultivovanosť agregátu je na veľmi dobrej úrovni, k čomu prispel svojou prácou aj spomínaný automat. Plynulé jemné rozbehy a drobné posúvanie sa v kolóne nie je práve jeho šálkou kávy, no počas samotnej jazdy vozidlo zbytočne nepodtáča a rozumne volí stupne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.