StoryEditor

Futuristické retro z Kórey. Hyundai svojim revolučným modelom predbieha súperov

Priniesol na trh kórejský výrobca naozaj ideálny elektromobil pre masy? Nie je najlacnejší na trhu, no ponúka špičkové vlastnosti i schopnosti, ktorými dokáže mnohých presvedčiť. I nás.

Ak patríte k automobilovým fanúšikom, možno to poznáte. Niekde na autosalóne uvidíte koncept pripravovaného auta s poriadne atraktívnym dizajnom, futuristickými riešeniami a technológiami, zapáči sa vám a keď konečne príde na trh, vyzerá úplne inak. Všakovaké normy a obmedzenia totiž niekedy až príliš uletené vypracovanie okrešú pre potreby bezpečnosti, použitia v reálnej premávke a taktiež výrobných nákladov. 

Netvrdíme, že výsledné počiny automobiliek sú po nástupe do sériovej výroby zlé alebo škaredé, len jednoducho niekedy stratia to prvotné čaro, ktorým si získali mnohé pohľady v koncepčnej podobe. Avšak nemusí to tak byť vždy - dôkazom je horúca novinka z dielne kórejskej značky Hyundai s označením Ioniq 5 - prvý elektromobil na báze novej platformy E-GMP. Práve s ním sme absolvovali prvé krátke jazdy na Slovensku. 

Po vzore konceptu a histórie

Pri osobnom stretnutí sme si nemohli nevšimnúť, ako dokáže nový Ioniq 5 klamať na snímkach. V skutočnosti je totiž o poznanie väčší a namiesto bežného hatchbacku sa radí skôr medzi crossovery. Okrem toho upúta naozaj atraktívnym retro-futuristickým dizajnom, ktorý vychádza z pôvodného konceptu 45 EV a zároveň nesie mnohé prvky odkazujúce na ikonický Hyundai Pony Coupe Concept. 

Všetko spolu ladí, uhladené moderné detaily dopĺňa vpredu najmä čierna široká lišta (maska) zoskupujúca i parametrické LED svetlomety v štýle štvorcových pixelov. Zaujímavé sú i bočné lemovania blatníkov, kvalitne pôsobiace aerodynamické disky kolies či zadná lišta opäť s "pixelovými" koncovými LED svetlometmi. Hyundai sa mohol trochu vyhrať s animáciami, ktoré by si svetlá určite zaslúžili a chýbajú napríklad aj dynamické smerové svetlá, ktoré by opäť trochu pozdvihli dojem z vozidla. I tak je vzhľad veľmi pekný.

Nechýbajú ani aerodynamické riešenia prispievajúce k správnemu obtekaniu vzdu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-07-02 13:18:32 - Feat.: 0 - Title: Sympatický balík „dva v jednom“. Vyskúšali sme španielsky rýchlik, ktorý nestráca praktickosť 02 - Modified: 2021-07-09 06:50:05 - Feat.: 0 - Title: Viac ako 600 koní aj na každý deň? Vyskúšali sme absolútny vrchol ponuky z Mníchova 03 - Modified: 2021-07-23 21:48:04 - Feat.: 0 - Title: Japonec v tele Američana. Vyskúšali sme rodinného kráľa z dielne Toyoty 04 - Modified: 2021-08-14 21:48:35 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme jedno z aktuálne najlepších neprémiových elektroáut. Stojí za ním česká Škoda
01 - Modified: 2024-12-17 15:55:07 - Feat.: - Title: Stellantis si v Taliansku ponechá všetky talianske závody a zvýši výrobu 02 - Modified: 2024-12-17 14:09:19 - Feat.: - Title: Ríče, co fčul, poriadiť. Poznáte tieto hovorové slovíčka a frázy? Len expert správne určí, kde sa používajú a čo znamenajú 03 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“ 04 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon 05 - Modified: 2024-12-16 13:19:15 - Feat.: - Title: Chceli ste ušetriť na diaľničnej známke? Zabudnite, NDS zavádza dvojsečnú novinku
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. december 2024 05:07